התקנות אושרו

קעמפים בעידן נגיף: זה מה שיצטרכו להציג

המשתתפים במחנות הקיץ יחויבו להציג תעודת מחוסן או מחלים, או בדיקת קורונה שלילית שבוצעה בטווח 72 השעות שלפני הכניסה למחנה. ומה לגבי חיסון שלישי? (נגיף הקורונה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

התקנות המחייבות להציג בדיקה שלילית או תו ירוק בכניסה למחנות קיץ, כולל בשטחים פתוחים, אושרו. בהתאם לתקנות, החל מיום שלישי הקרוב, י"א באב, המשתתפים במחנות הקיץ יחויבו להציג תעודת מחוסן, תעודת מחלים או בדיקת קורונה שלילית שבוצעה בטווח 72 השעות שלפני הכניסה למחנה.

כמו כן, משרד הבריאות פרסם היום (ראשון), במכתב ששיגר אל מנהלי בתי וקופות החולים והאגפים הרפואיים ורופאי המחוזות, עדכון הנחיות לגבי מתן מנה שלישית של חיסון כנגד הקורונה.

המלצת המשרד היא שלא לחסן במנה שלישית, נכון לעתה, או לבדוק נוגדנים חולים אונקולוגיים. זאת לאור סקרים שנערכו במערכים האונקולוגיים בבתי רפואה ובהם נבדקו מאות רבות של חולי סרטן, שהראו כי קרוב ל 90%- מהחולים אשר טופלו בכימותרפיה פיתחו נוגדנים בעקבות מתן החיסון, ורמת הנוגדנים נשארת גבוהה גם כמה חודשים לאחר מתן החיסון.

יתרה מזו, כך לפח הבדיקות שבוצעו, לחיסון עלולות להיות תופעות לוואי בחולים אלה, דוגמת הגדלת בלוטות לימפה או הפרעה בתפקודי הכבד, אשר עלולים להשפיע על מהלך הטיפול האונקולוגי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר