זינוק הקורונה • צפו

פרופ' אש: "התחלואה תעלה; בוחנים מתווה נסיעה לאומן"

מנכ"ל משרד הבריאות אש, קורא לא לטוס לחו"ל, מזהיר שהתחלואה עוד תזנק, מרגיע בנוגע ליעילות החיסונים, ומצהיר שבוחנים מתווה נסיעה לאומן - לראש השנה • צפו בדברים המלאים (אקטואליה)

שלמה מן | כיכר השבת |
נחמן אש (צילום: משרד הבריאות)

ברקע הזינוק בתחלואת הקורונה ובצל התורים הענקיים לבדיקות קורונה ברחבי הארץ, מנכ"ל משרד הבריאות החדש, פרופ' נחמן אש, קיים היום (ראשון) תדרוך לכלי התקשורת והזהיר כי להערכתו גל הקורונה צפוי לגדול עוד יותר. פרופ' אש הסביר כי "המטרה שלנו היא להמשיך לחיות למרות זאת", והוסיף כי במשרד הבריאות נערכים לפתיחת שנת הלימודים בצל הנגיף.

פרופ' אש קרא לאזרחי ישראל לא לנסוע לחוץ לארץ בתקופה הקרובה. "זה לא הזמן לטוס לחו''ל מאחר שהמגפה משתוללת בהרבה מדינות. נסיעה לא הכרחית היא מיותרת ויכולה לגרום להדבקות מיותרות. היא יכולה גם להביא לכאן נגיפים ומוטציות חדשות ואולי מסוכנות יותר'', אמר. הוא הוסיף כי במערכת הבריאות בוחנים מתווה שלפיו יהיה ניתן לקיים את הנסיעה המסורתית לאומן לראש השנה, "בתקווה שלא נתמודד אז עם תחלואה גבוהה".

כשהתייחס לתורי הענק בנתב"ג, אמר אז: "אנחנו חושבים בימים אלה מה נדרש לעשות ומה צריך לעשות כדי להגביל את הטיסות עוד יותר. אנחנו בוחנים אם להרחיב את רשימת המדינות שאסור לטוס אליהן. נמשיך ונהדק את הפיקוח על מדיניות הטיסות בשבועות הקרובים. נבחן כיצד להרחיב את ההגנה שלנו מפני הבאת וריאנטים מחו"ל".

בדבריו הדגיש שיעילות החיסונים עדיין טובה וגבוהה, זאת על אף הירידה המסוימת ביעילותם. "אנחנו מנחתים כדי להבין אם זו תוצאה של הזמן שחלף או של זן הדלתא שעמיד יותר. כרגע אין לי תשובה", אמר אז. באשר לשנת הלימודים הקרובה הודיע אש כי טרם ישנו מתווה מסודר, ועל מתווה שכזה עובדים בימים אלה.

פרופ' אש הדגיש שאסור להיות אדישים למצב. "חייבים להיענות להנחיות, לרבות ובעיקר עטיית מסכות במקומות סגורים, להקפיד על הבידודים וללכת להתחסן". הוא קרא למי שצריך להיות בבידוד שיקפיד על כך והוסיף כי, כפי שפורסם מוקדם יותר היום, האכיפה תגדל בקרוב. אש ציין כי אין כוונה נכון לשלב זה לחזור לאיכוני השב"כ, שיעקבו אחר בידודים והפרתם, כפי שהיה בגלים הקודמים.

כזכור, ביום שישי האחרון נרשם שיא של למעלה מארבעה חודשים בעלייה בתחלואת הקורונה, כשאובחנו למעלה מאלף חולי קורונה חדשים ביום. על פי הנתונים האחרונים שסיפק משרד הבריאות, חלה עליה של כעשרה חולים קשים המאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ ומספרם, נכון להבוקר, עומד על 63. מתוכם 16 מחוברים למכונות הנשמה. 18 חולים מאושפזים במצב קריטי. יצוין כי בשבוע האחרון נוספו 18 חולים במצב קשה.

מוקדם יותר היום הציג המשרד לרה"מ היום תכנית מקיפה לשכלול המאמץ הלאומי של אכיפת תקנות הקורונה. התכנית משלבת אמצעים טכנולוגיים ופעולות אכיפה בשטח שיבוצעו בידי שוטרי משטרת ישראל ופקחים עירוניים.

להלן הנחיות ראש הממשלה:

1. הגשת כתבי אישום פליליים ומיצוי הדין נגד חולי קורונה מאומתים המפרים בידוד ביודעין ומסכנים את בריאות הציבור.

2. הגדרת אירועים ושמחות, בדגש על חתונות, כמשימה עליונה לאכיפה, לאור פוטנציאל ההדבקה באירועים אלו.

3. כלים טכנולוגיים לאכיפת הבידוד. ראש הממשלה הנחה את היועץ המשפטי לממשלה ומשרד הבט"פ להסדיר את ההיבט המשפטי של הפעלת אמצעי האכיפה הטכנולוגיים, בהם מערכת ׳הסכמון׳.

4. ייעול הליכי האכיפה, בדגש על קיצור פער הזמנים בין הטלת הקנס על מפרי ההנחיות לבין מימושו בפועל. המשרד לביטחון פנים יקיים עבודת מטה בנושא.

"מטרתנו היא לקבוע הנחיות הגיוניות, לצד אכיפה אגרסיבית ויעילה כנגד המפרים", אומר ראש הממשלה נפתלי בנט. "מי שמפר את ההנחיות מסכן את בריאותו ואת שאר אזרחי ישראל. לא נאפשר זאת. מוטציית הדלתא מזנקת בכל העולם. יישום ההנחיות בשטח הוא מרכיב קריטי בניהול המגפה כדי לנצח את המוטציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר