פעילות יזומה של המשטרה

י-ם: בלשים התחפשו לחרדים; מיידה האבנים נתפס 'על חם'

בלשי המשטרה התחפשו לחרדים, במהלך פעילות יזומה לאתר מיידי אבנים, על הרכב של הבלשים, הושלכו אבנים וסלעים, מיידה האבנים נעצר במקום ומעצרו הוארך היום בבית משפט • חשיפה (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
זריקת אבנים אחרת,בעיר העתיקה בירושלים (צילום: ארכיון 'כיכר')

פרסום ראשון: מזרח ירושלים נהפך לאזור סכנה עבור רבים מהיהודים העוברים במקום, כדי להתפלל בכותל המערבי, אמש (ראשון), היה השיא של יידוי האבנים ונרשמו מספר תקריות. באחת התקריות, היו חבורת בלשים של המשטרה שהתחפשו לחרדים.

ל'כיכר השבת' נודע, כי המשטרה החליטה לערוך פעילות יזומה, בעיר העתיקה בירושלים, כאשר רכב עם בלשים המחופשים לחרדים נסע במזרח ירושלים.

הבלשים, החלו לקבל אבנים וסלעים לרכבם, כאשר הם הצליחו לשים את ידם על הפורע הערבי, ותפסו אותו על חם בשעת מעשה.

הבוקר החשוד הובא לבית המשפט, שם אמר נציג המשטרה, כי מדובר באירוע מאתמול, כאשר החשוד תושב מזרח ירושלים נתפס על חם על ידי צוות שוטרים סמוי. שביחד עם אחרים - יידו אבנים וסלעים לעבר רכב אשר היו בו שוטרים סמויים מחופשים לדתיים חרדים.

יידוי אבנים בהר הזיתים, ארכיון

השופט האריך את מעצר החשוד, וכתב שהעצור חשוד ביידוי אבנים, והשתתפות בהתפרעות ועבירות ממניע גזעני. "המשיב נתפס כאשר הוא זורק סלע לעבר רכב שבו נמצאו יהודים והאריך את מעצרו בשלושה ימים", נכתב בהחלטה.

לפי עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו מדובר בדפוס פעולה שיטתי וברור, הקורה יום אחר יום, ומסכן חיים. "מדובר במקרה חירום, בו בכל יום שעובר נתונים יהודים לסכנת חיים מיידית, והמחדל זועק לשמיים, כאשר האירוע הבא ברור שיתרחש חלילה". כך כתב עו"ד בלייכר כבר לפני למעלה מחודש, והמציאות רק מוכיחה כי צדק.

"שוב ושוב יהודים שבאים לפקוד את הר הזיתים חווים חוויה אכזרית, אשר מותירה בגופם ובנפשם צלקות. באחריותכם לשים סוף לשגרה מדממת ומזעזעת זו", ביקש עו"ד בלייכר ממשטרת ירושלים, והוסיף "אבקש להגביר את השיטור באופן מיידי במקום, ולעשות כל שניתן על מנת לתפוס את החשודים בתקיפות ולהעמידם לדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר