"תעמדו לצדנו" • צפו

המנכ"ל: ה-BDS לחץ על חברת בן אנד ג'ריס

מנכ"ל חברת 'בן אנד ג'ריס' בישראל, הסביר כי חברת הגלידות הפופולרית, לא הסכימה לחדש את ההסכם - בגלל שהם לא נכנעו לדרישת החברה - לא לשווק גלידות בהתנחלויות (בארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
מנכ"ל החברה אבי זינגר (צילום: בן אנד ג'ריס ישראל)

סערת 'בן אנד ג'ריס, לא יורדת עדיין מסדר היום, כאשר היא מקבלת גינויים מכל הכיוונים נגד המהלך של החברה העולמית.

אבי זינגר, הוא מנכ"ל של חברת יוניליוור הישראלית המשווקת גם את מותק 'בן אנד ג'ריס', לדבריו, כבר מספר חודשים מופעל עליו לחץ, שלא לשווק את הגלידה ב"שטחים הכבושים".

לדברי זינגר: "מתאר לעצמי ששמעתם את הידיעה שאנחנו קיבלנו לפני שעות שבן אנד ג'ריס לא יחדשו את הרישיון שלנו בעוד שנה וחצי, הסיבה היא שמפועל עליהם לחץ של ארגון ה-BDS לעשות את זה".

"אנחנו לא נכנעים", הסביר המנכ"ל, "ולכן חשוב שתבינו את זה ותעמדו לצדנו, כי המלחמה שלנו היא המלחמה של כל מדינת ישראל".

שעות אחרי ההחלטה, אמר ראש הממשלה נפתלי בנט כי "גלידות יש הרבה, מדינה - יש לנו רק אחת". עוד אמר בנט כי "בן אנד ג׳ריס החליטה למתג את עצמה כגלידה אנטי-ישראלית. זו החלטה שגויה מוסרית ואני מאמין שתתברר גם כשגויה עסקית. החרם על ישראל - דמוקרטיה מוקפת איי טרור - משקף אובדן דרך מוחלט. החרם לא עובד ולא יעבוד, ונילחם בו בכל הכח".

משרד החוץ הגיב כי "ההחלטה של חברת B&J's היא החלטה שגויה ורעה. החלטת החברה היא כניעה ללחץ מתמשך ואגרסיבי מצד גורמים אנטי ישראלים קיצוניים. מדובר בשיתוף פעולה מרצון עם טרור כלכלי שמובל ע"י תנועת החרם, תנועה אנטי-ישראלית הצבועה בגוונים אנטישמים".

"הודעתה של חברת Unilever, שהיא הבעלים של חברת B&J's, לא יכולה להסתיר את העובדה כי החברה בחרה לאפשר חרם לא מוסרי על ישראל. הסתמכות על סעיף בחוזה, במקום הבעת עמדה מוסרית חד משמעית כנגד תנועת החרם, היא בגדר העלמת עין מעוולה וניסיון התחמקות. אנחנו קוראים ל- B&J's לחזור בה מההחלטה השגויה. אנחנו בטוחים כי ההחלטה תהדהד בקרב ידידיה הרבים של ישראל בעולם".

שר החוץ יאיר לפיד אמר כי "ההחלטה של בן אנד ג'ריס היא כניעה מבישה לאנטישמיות, ל-BDS, לכל מה שרע בשיח האנטי ישראלי והאנטי יהודי. אנחנו לא נשתוק להם. ליותר משלושים מדינות בארה"ב יש חוקים נגד כניעה ל-BDS שעברו בשנים האחרונות. אני מתכונן ללכת אחת אחת ולדרוש מהם להפעיל את החוקים האלה נגד בן אנד ג'ריס מפני שהם לא יתייחסו אלינו בצורה כזאת בלי להיתקל במענה."

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר "עכשיו אנחנו הישראלים יודעים איזו גלידה לא לקנות".

שרת הפנים איילת שקד אמרה בתגובה להחלטתה של בן אנד ג'ריס כי "הגלידה שלכם לא עולה בקנה אחד עם הטעם שלנו. נסתדר בלעדיכם".

במועצת יש"ע הגיבו ואמרו כי "מקווים שחברת 'בן אנד ג'ריז' תחזור בה בהקדם מההחלטה המפלה הזאת, אשר מביאה רוח רעה לתחום כל כך מתוק. בימי הקיץ החמים אנחנו ממליצים לישראלים בכל רחבי הארץ לאכול גלידות ישראליות טעימות ומתוקות, שלא כוללות פיטורי מאות עובדים ישראלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר