שבים אחורה

נדחתה חובת התקנת מערכות בטיחות ילדים ברכב

שרת התחבורה מיכאלי הפכה את החלטת השרה לשעבר רגב, לאחר שעלו טענות על ההוצאה הבלתי צפויה למשפחות • רגב תקפה: "כל פעוט שימות ברכב יהיה על שם מיכאלי" (תחבורה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
כאן נשכח תינוק ונפטר (צילום: מנחם פרוכטר)

חודש ושבוע לאחר שנכנסה לתפקידה, שרת התחבורה מרב מיכאלי מבטלת את אחד ממיזמיה הגדולים של השרה שהחליפה, מירי רגב: התוכנית להתקנת מערכות תזכורת למניעת שכחת ילדים ברכב, תופעה מצערת שעלתה בחיי פעוטות רבים, הייתה אמורה להיכנס לתוקף כחובה בכל רכב בו נוסעים ילדים בישראל - אך היום (שלישי) החליטה השרה מיכאלי לדחותה בעשרה חודשים לפחות. לפי לשכת מיכאלי, הדחייה נועדה על מנת לבחון את הדרכים החלופיות לאפשר קיומן של מערכות מסוג זה, תוך התחשבות בצרכי הנהגות והנהגים בהיבטים השונים.

הסיבות לדחייה נקשרו בשני דברים: הראשון הוא ההוצאה הכספית הנוספת שהמדינה התכוונה לדרוש מהציבור הכללי, בעלות התקנת מערכת שעולה כמה מאות שקלים, גם ממשפחות מעוטות יכולת; הדבר השני הוא טענות שעלו במרוצת החודשים על הסכמים שחתם משרד התחבורה עם חברות המצויות בידי בעלי עניין במפלגת הליכוד, מה שהעלה חשש לקידום אינטרסים אישיים - חשש שלא בא לידי ביטוי מפי היועמ"שים השונים, שאישרו את המתווים שקודמו.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי מהעבודה, מסרה: "ילדות וילדים שנשכחים ברכב זוהי תופעה כואבת ונוראית, ואני קוראת לכל ההורים - התמקדו בילדיכם, והימנעו מהסחות הדעת השונות, ובעיקר מאלה הנגרמות מהשימוש בטלפונים סלולריים. משרד התחבורה שם בראש ובראשונה הצלת חיים כמטרה עליונה. עם זאת, האופן בו נקבעה התקנה דורש חשיבה נוספת ותיקונים מהותיים כדי שהיא תוכל לממש את מטרתה ולהציל חיים. על כן, החלטתי לפנות לוועדת הכלכלה בבקשה לדחות את כניסת התקנות לתוקף לחודש יוני 2022".

שרת התחבורה היוצאת, מירי רגב מהליכוד, תקפה: "ההחלטה של שרת התחבורה מיכאלי מסוכנת, ועלולה לעלות לצערי במחיר חייהם של פעוטות חסרי ישע, שימצאו את מותם הטראגי ברכבים הלוהטים. כל פעוט שימצא את מותו הטראגי ברכב החל מאוגוסט יהיה רשום על שמך, השרה מיכאלי", האשימה רגב. "איך לא רעדו לך הידיים לדחות את התקנות מאוגוסט השנה ליוני שנה הבאה? מדובר בתהליך שנעשה בצורה המקצועית ביותר והובל על ידי גורמי המקצוע במשרד התחבורה, בוועדת הכלכלה ולמול משרדי הממשלה הרלוונטיים. תיקונים קוסמטיים ניתן לעשות תוך כדי ולא צריך לדחות את כל התהליך".

התנגדות מפתיעה יחסית נרשמה על ידי ממלא מקום יו"ר הקואליציה, בועז טופורובסקי מיש עתיד: "ילדים הולכים למות בקיץ בו אנו נמצאים. הולכים לשכוח ילדים ברכבים. אין סיבה לדחות את זה. אפשר למצוא פתרון עם מימון רחב של המדינה. לצערי מסתבר ששרת התחבורה, שלא דיברה איתנו קודם, החליטה פשוט לדחות את זה במקום למצוא מימון".

גם במועצה לשלום הילד ביקרו את ההחלטה: "התקנות המחייבות התקנת אמצעי התרעה למניעת שכחת ילדים ברכב הן לא פחות מאשר הצלת נפשות ולדחייתן עלולה להיות השלכות הרות גורל על ילדים עד אובדן חיים ומוות ביסורים.

אנחנו קוראים לשרת התחבורה לחזור בה מההחלטה ולפעול, בשבועות שעוד נותרו לכניסת התקנה לתוקף, להרחבת מספר האמצעים למניעת שכחת ילדים כדי להוביל להוזלתם ו/או לסבסד אותם. כל זאת במקביל, להעלאת המודעות והעירנות בקרב הציבור והגברת האינטנסיביות של מסעות הסברה.

ההחלטה שצריכה היתה להתקבל היא, כניסה של התקנות לתוקף תוך שינוי והתאמה של נושאים הדורשים זאת. דחיית התקנה היא לא הפתרון הנכון, והיא תעלה בחיים של ילדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר