סערת הגלידה

זינוק במכירות 'בן אנד ג'ריס' - כדי לתמוך בעמדה הישראלית

הזכיין הישראלי של הגלידה הבינלאומית דיווח על עלייה של 21% במכירות, כחלק מקריאת הצרכנים הישראלים להותיר את מכירת הגלידה גם ביו"ש • יוניליוור ישראל: "לא קשורים להחלטה" (כלכלה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בן אנד ג'ריס. הרוויחו מהחרם (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

החלטת רשת "בן אנד ג'ריס" העולמית, הספקית הרשמית של גלידת בן אנד ג'ריס ברחבי העולם, להפסיק למכור את הגלידה גם מעבר לקו הירוק, עוררה אתמול (שני) הדים רבים בישראל.

אחרי גינוי רשמי של ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד, ואחרי שהגדילה לעשות שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי והפיצה סרטון בו היא משליכה קופסת גלידת בן אנד ג'ריס, התבררו נקודות המחלוקת:

הזכיין הישראלי הודיע כי היצרן הרשמי לוחץ עליו זמן רב להפסיק למכור בהתיישבויות, אך הוא סירב להסכים לתנאי זה.

לאחר לחצים רבים, החליטה החברה העולמית לנהוג כך למרות זאת, והודיעה כי מסיום חוזה ההתקשרות הנוכחי עם הזכיין הישראלי, בעוד שנה וחצי, היא תפסיק למכור בשטחי יהודה ושומרון.

בתגובה הזכיין הישראלי ביקש ברשתות החברתיות מהצרכן להביע תמיכה בעמדתו - כדי להוביל לשינוי תפיסת החברה העולמית: ‏"אנו קוראים לממשלת ישראל ולציבור הצרכנים - לא לאפשר להחרים את ישראל", כתבה חברת בן אנד ג'ריס ישראל, "זוהי פעולה חסרת תקדים מצד יוניליוור, הבעלים של בן אנד ג'ריס העולמית. גלידה היא לא חלק מהפוליטיקה. אנו קוראים לישראלים להמשיך לקנות את התוצרת הישראלית המפרנסת מאות עובדים באזור הדרום".

בן אנד ג'ריס. עלייה דרמטית במחירים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ואכן - הציבור הישראלי נענה: מנתוני חברת הגלידה ניכרת צמיחה משמעותית, ביחס של חמישית נוספת, במלאי המכירות מאז ההודעה שעוררה סערה.

"תודה לכם!", כתבה החברה ברשתות השונות, "מאז שעות הבוקר חל גידול משמעותי ברכישת הגלידות שלנו - למעלה מ-21% מיום רגיל. אל תפסיקו! אנחנו חייבים להפעיל לחץ באמצעות כל האמצעים הדרושים על תאגיד יוניליוור, בעלי בן אנד ג'ריס העולמית, כדי להפוך את הקערה על פיה. אנו קוראים לכולם לעמוד איתן לצידנו ולצד מאות העובדים הישראלים שעלולים להיפגע מלחצי ה-BDS העולמיים. כמו שהיה אתמול, כך גם היום - נמשיך למכור בכל ישראל ולכל הישראלים".

מיוניליוור ישראל נמסר בתגובה: "אנו מודעים להחלטת בן אנד ג'ריס ומבקשים להבהיר: ליוניליוור ישראל אין כל קשר למותג בן אנד ג'ריס בישראל, המנוהל על ידי זכיין ומתחרה של יוניליוור בשוק הגלידות המקומי. ההחלטה של בן אנד ג'ריס התקבלה על ידי הדירקטוריון העצמאי של בן אנד ג'ריס העולמית. יוניליוור ישראל גאה מאוד בהיסטוריה שלה בישראל ומחויבת לחלוטין לנוכחותה בארץ. החברה מעסיקה כ-2000 עובדים במטה, במערך הלוגיסטי, ובעיקר במפעלים שלנו בערד, עכו, צפת וחיפה ורק בעשור האחרון השקיעה יוניליוור בפעילותה בישראל למעלה ממיליארד שקלים. החברה תמשיך להשקיע באנשיה, במותגיה ובעסקיה בארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר