רפורמת כהנא בכשרות

פורר השתלח ברבנות - 'קומבינות'; מקלב תקף אותו בחזרה

מקורבו של שר האוצר ליברמן הכפיש את הרבנות הראשית בנאומו במליאה, שעות לאחר ההודעה על ריקון כוח הרבנות הראשית • ח"כ מקלב תקף: "לא ניתן לכם להוליך שולל את הציבור" (פוליטי, בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
העימות במליאה בין פורר ומקלב (צילום וידאו: ערוץ הכנסת; תמונה ראשית: יונתן זינדל ואוליבייה פיטוסי, פלאש 90 )

מהפכת הכשרות המסוכנת ברבנות הראשית שמתכננים השר לשירותי דת מתן כהנא ושר האוצר אביגדור ליברמן הותקפה מכל עבר, כולל בהודעה מטעם הרבנות הראשית עצמה, על הסכנה העצומה הטמונה במהלך. כמה שעות אחר כך, והסערה הובילה לעימות פומבי במליאת הכנסת בין חבר הכנסת אורי מקלב מיהדות התורה ושר החקלאות ופיתוח הנגב והגליל עודד פורר מישראל ביתנו.

ח"כ מקלב עלה לנאום ולדבר על הנושא, כשתקף את תוכנית ממשלת בנט-לפיד: "הם רוצים להחליף באיזו כשרות מזויפת את מי שהייתה ההלכה המסורה מדורי דורות. כשרות היא לא תחרות מסחרית או איזה סטנדרטים יודעים מראש, לכשרות צריך יושרה וכעת הם רוצים לערוך רפורמה שתרוקן את מערכת הכשרות מתוכן", טען נציג דגל התורה. "מישהו היה מעז לחשוב לערוך ניתוח חירום על פי סטנדרטים כלשהם ולא על ידי רופא מומחה? אנחנו לא ניתן להם להוליך שולל את הציבור. הם רואים שמערכת הכשרות רק גדלה וזה הופך לצנינים בעיניהם. אף אחד לא מכריח אותם לאכול כשר, אך אל תגידו שהמקום כשר אם הוא לא. אל תהתלו בציבור".

ח"כ מקלב תוקף במליאה (ערוץ כנסת)

בתגובה, השר פורר הכפיש את עובדי הרבנות הראשית: "אף אחד בממשלה לא חושב שהממשלה היא זו שקובעת על דיני הכשרות, אבל זה גם לא תפקידה של הרבנות הראשית", אמר פורר, סגנו של שר האוצר אביגדור ליברמן במפלגת ישראל ביתנו.

לדבריו, "הכשרות נשמרה בעם ישראל עוד לפני שהייתה הרבנות הראשית, אבל מה קרה עם מערך הכשרות במדינת ישראל? עם הרבנות הראשית? היא הפכה להיות ארגון מסואב, פוליטי, של חלוקת משרות, של התעמרות במי שרוצה לאכול כשר. הרבנות הפכה למקום של קומבינות. אין אחד שניהל עסק של אוכל שלא חווה את זה".

העימות במליאה בין פורר ומקלב (ערוץ כנסת )

תוך כדי נאומו, ח"כ מקלב השיב לשר פורר: "אתם לא תכתבו מחדש את ההלכה, מה אתה מדבר על הלכה, תדבר על רפואה נראה אותך". שר החקלאות ענה: "מי קבע שהרבנות היא הקובעת? אתם עוד מקום מושחת לג'ובים" - ומקלב השיב בעקיצה: "אתה מדבר? שרק הבוקר קיבלתם את 'נתיב'?!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר