בגלל לחץ מביידן?

דיווח: רה"מ בנט מוביל להקפאת הבנייה ביו"ש

יו"ר ימינה, שהבטיח שממשלתו תהיה "עשר מעלות ימינה" מהממשלה הקודמת, מונע את כינוס מועצת התכנון ביו"ש, כך דווח ב'ישראל היום' • לשכת רה"מ: "לא הייתה דרישה אמריקנית" (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
רה"מ נפתלי בנט בישיבת הממשלה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ מונעים את כינוס מועצת התכנון העליונה ביהודה ושומרון כבר יותר מחודש בשל לחצים שהועברו על ידי ממשל ביידן, כך פורסם הערב (שלישי) ב'ישראל היום' מפי גורמים בהתיישבות היהודית ביו"ש. המועצה, שכאמור הייתה צריכה להתכנס לפני שבועות רבים, היא האחראית על כלל הבנייה העתידית ביהודה ושומרון, כך שאי כינוסה פירושו הקפאת בנייה מוחלטת.

על פי הנוהל, המועצה מתכנסת כל שלושה חודשים כדי לאשר תוכניות חדשות ופיתוח תשתיות. מועד התכנסות המועצה היה אמור להיקבע כבר לפני למעלה מחודש, בזמן הממשלה הקודמת, אך זו נדחתה על ידי שר הביטחון בני גנץ, בשל דרישתו להמתין להשבעת ממשלה חדשה. כעת התכנסות המועצה שוב נמנעת, כאשר ע"פ 'ישראל היום' הסיבה היא הוראה שקיבל רה"מ נפתלי בנט מממשל ביידן.

אותם גורמים בהתיישבות ששוחחו עם העיתון טוענים כי בעוד שמועצת התכנון לא מתכנסת לאשר בנייה ליהודים, הבנייה הערבית באזור נמשכת ללא הפרעה.

מבט על התיישבות בית אל. אילוסטרציה (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, חברי הכנסת יואב קיש מהליכוד ואורית סטרוק מהציונות הדתית, מסרו: "אי כינוס מועצת התכנון העליונה ביהודה ושומרון היא הקפאה דה פקטו של ההתיישבות ביו"ש. שדולת ארץ ישראל מצפה מהממשלה לא להיכנע לתכתיבי הממשל האמריקני ולהורות למועצת התכנון להתכנס מייד ולאשר את התכניות שעל הפרק. מרה"מ בנט, שכמנכ"ל מועצת יש"ע ניהל מאבק נחוש נגד ההקפאה, מצופה לנהוג לפי העקרונות שהוא עצמו קבע ולהבהיר לאמריקנים שבנייה ביהודה ושומרון היא זכות וחובה בסיסית שישראל לא תוכל לוותר עליה".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, הגיב: "‏אני קורא לרה"מ נפתלי בנט, להבהיר בצורה שאינה משתמעת לשני פנים, כי הממשלה בראשותו לא תעשה שום סוג של הקפאת בנייה ביהודה ושומרון ובירושלים".

לדבריו, "כחצי מיליון אזרחים המתגוררים ביהודה ושומרון ועוד ארבע מאות אלף המתגוררים במזרח וצפון ירושלים, הם לא סוג ב' במדינה הזו, וירושלים ויהודה ושומרון זה לב מדינת ישראל וחובה על כל ממשלה לבנות אותם. אני מקוה שהדיווח לא נכון וקורא לראש הממשלה להבהיר זאת ולאשר בניה".

דגן הוסיף כי "התירוץ והטיעון הלחץ האמריקני לא תפס ולא היה נכון בממשלות הקודמות בראשותו של בנימין נתניהו - ובאותה מידה בדיוק הם לא נכונים בממשלה בראשותו של נפתלי בנט. כפי שגם אני אישית וכל ההתיישבות וכל המחנה הלאומי נאבקנו בעוז כנגד כל הקפאת בנייה בממשלות הקודמות - נאבק במלוא העוז כולנו ונעמוד כחומה בצורה כדי שלא תהיה שום סוג של הקפאת בנייה ביהודה ושומרון ובירושלים בממשלה הזו".

"הציבור בישראל מצפה לתנופת בנייה גם בממשלה הזו, גם בממשל הזה, הכדור מעולם לא היה בידי וושינגטון הוא תמיד היה ונמצא ויהיה בירושלים. אצל ראש הממשלה" - הבהיר דגן.

לשכת ראש הממשלה הכחישה את הפרסום - ועקצה את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו: "פייק ניוז. לא הייתה שום דרישה אמריקנית בנושא. מועצת התכנון לא התכנסה מאז חודש ינואר - ראש הממשלה בכל החודשים האלו לא היה נפתלי בנט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר