סערת זיוף ההצבעה

ח"כ דוד ביטן הושעה מניהול ישיבות מליאת הכנסת

יו"ר הכנסת לוי החליט להוציא לפסק זמן את הח"כ מהליכוד כאחד ממחליפיו, לאחר שתועד מטעה, לכאורה בכוונה, את מזכירת הכנסת באשר להצבעה בשבוע שחלף: "לא נעבור על כך לסדר היום" (פוליטי)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
ח"כ דוד ביטן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ דוד ביטן מהליכוד, הושעה עד להודעה חדשה מניהול ישיבות מליאת הכנסת, כך החליט יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי מיש עתיד, ופורסם לראשונה ב'כאן חדשות'.

הסיבה להחלטה היא תיעוד שפרסם אמש (שני) מיכאל שמש ב'כאן חדשות' בו רואים כיצד שלושה חברי כנסת מהאופוזיציה - יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', ח"כ יואב קיש מהליכוד ומנהל ישיבת מליאת הכנסת באותה עת, ח"כ דוד ביטן מהליכוד - הטעו את מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורביץ, באשר להצבעת ח"כ איתמר בן גביר בנושא הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית למחדלי המשטרה בחברה הערבית.

במהלך אותה ישיבה מזכירת הכנסת טענה כי הצבעת בן גביר לא התקבלה והוא בעצם נרשם כמי שאינו נוכח. לעומתה טען ח"כ ביטן, שכאמור ניהל את הישיבה, כי בן גביר נכח באולם והצביע בעד החוק. אלא שאז נזעק סמוטריץ' וביקש מביטן לומר שבן גביר לא היה בהצבעה, כדי למנוע ממנו את המבוכה בכך - וביטן נענה.

בנוסף מתכוון יו"ר הכנסת להביא את המקרה לבחינת ועדת האתיקה, שטרם הוקמה רשמית אך עתידה לקום בקרוב, שתדון בהתנהלות ביטן, סמוטריץ' וקיש. ע"פ הדיווח, יו"ר הכנסת צוטט אומר בשיחות סגורות: "נעשה כאן מעשה חמור מאוד, לא נעבור עליו לסדר היום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר