היסטוריה ואקטואליה

טיול לבין הזמנים: בואו לנחל של בני התורה

אחד המסלולים המהממים והמבוקש ביותר על ידי בני התורה בבין הזמנים הוא נַחַל כְּזִיב בגליל המערבי; ישראל שפירא לוקח אתכם דרך האופציה הקצרה אך עם מיטב המעיינות (מסלולים)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
(צילומים: מדריך הטיולים הלל יעקובי)

פרק ב': אחד המסלולים המהממים ביותר שיש בארצנו ומבוקש ביותר על ידי בני התורה בימי בין הזמנים הוא נַחַל כְּזִיב בגליל המערבי.

נַחַל כְּזִיב הוא גדול הנחלים בגליל המערבי. את זרימתו הוא מתחיל בהר מירון עד הים התיכון שם נשפך בסמוך לכפר אכזיב, שמכונה על שם הנחל האהוב.

לאוהבי מסלולים אתגרים וארוכים, ישנו מגוון רב של אפשרויות ללכת ולהכיר את הנחל. אנו נלך על האופציה הכי קצרה שממצה את מיטב המעיינות.

ניסע אל מושב גרנות הגליל בכביש 899, מיד עם הפניה ימינה לכיוון הישוב, ישנה פניה שמאלה לכביש צדדי שכולו מתאים לנסיעה של כל רכב. אם עקפתם את הכביש הצדדי, והגעתם לתחנת דלק הסמוכה לישוב - תפרססו לכיוון כביש 899, ולפני הכביש תפנו ימינה לכיוון הכביש הצדדי.

נוסעים בכביש הצדדי עד חניון הזיתים, כ-6-7 דקות, וכשנבחין בשטח כורכר מצד ימין, נדע שהגענו לחניון הזיתים. בחניון נוכל לחנות את רכבנו, ואם הגענו עם שני רכבים נוכל להקפיץ אחד מהם לחניון החרוב שנמצא בהמשך הכביש מרחק של כמה דקות נסיעה.

מחניון הזיתים נתחיל לרדת בשביל הכחול שיורד אל עמקי הקניון אל נחל כזיב. נשים לב שבחניון אין שירותים או מים זורמים, אלא מעט צל מתחת העצים.

נשים לב שהמסלול לא מתאים לילדים קטנים, ומומלץ לבקש המלצות מאנשי מקצוע כמובא בסוף הכתבה.

נרד לנחל כזיב בשביל מסומן כחול בירידה אתגרית ותלולה, וכשנגיע לנחל ניפגש עם בריכה ומפל מקסים. אלו שהגיעו עם רכב אחד יצטרכו לעלות מהיכן שהגיעו לאחר שישתכשכו במים הנחל. אלו שהגיעו עם שני רכבים, או רוצים לחזור לרכב שלהם עם טרמפ - יוכלו להמשיך אתנו.

מהנחל והמפל המקסים שמכונה עין טמיר נצעד לכיוון מערב בשביל צמוד לנחל שמסומן בירוק. רוב המים נמוכים, זולת 3 בריכות גבוהות מאוד שמגיעות עד 2 מטר, ולכך המבוגרים ישגיחו ביותר על הילדים.

המלצתנו ללכת במסלול היבש צמוד לנחל, ובעת הצורך להיכנס למים ולהתרטב כהוגן. נלך ונלך בשביל הכחול שעולה יורד, וחוצה את המים תכופות עד שנגיע לפיצול עם סימון שבילים שחור לצד ימין (לכיוון צפון) בעלייה אתגרית של חצי שעה. במשך העלייה נהרהר האם כל זה היה שווה בשביל העלייה הקשה שרובה איננה מוצלת...

על כל מטר שעולים בעלייה לכיוון הכביש, נפרץ נוף מטריף ומהמם בו רואים את הרי הגליל, ואפילו נוכל לזהות את הר מירון שם טמון רשב"י הקדוש.

בכביש בחניון החרוב ממתין לנו רכב, או שנחזור לכיוון מזרח באותו הכביש עד החניון בו חנינו את רכבנו באמצעות טרמפ.

• • •

אין באמור בכתבה משום המלצה לבצע את מסלול הטיול האמור. הדברים נכתבו כתיאור חוויה של הכותב, ואינם מהווים המלצה על בטיחות המסלול. כל המבקר במקום או מבצע את המסלול, עושה זאת על אחריותו הבלעדית.

כתמיד, נמליץ לגולשים היקרים לציית לשילוט בשטח מטעם הרשויות ולהקפיד על הוראות הבטיחות והוראות החוק. בכל יציאה לטבע מומלץ להתעדכן על מזג האוויר, ולהתייעץ עם הרשויות המוסמכות לכך. בשמורות הטבע חלה חובת תיאום מוקדם באתר רט"ג.

לבירורים אודות כניסה למים וכו':

  • מוקד המידע של רשות הטבע והגנים 3639*
  • תיאום טיולים מוקד טבע 02-6247955
  • קו ליער 1-800-350-550

- - - - -

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר