באולפן 'כיכר השבת'

משה בר סימן טוב: דין אומן כדין שאר הטיסות

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, מי שניהל את המאבק במגיפת הקורונה, התארח באולפן 'כיכר השבת' והתייחס לדיונים על הטיסות לאומן בראש השנה • צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה)

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, מי שניהל את המאבק במגיפת הקורונה, התארח באולפן 'כיכר השבת' והתייחס לדיונים על הטיסות לאומן בראש השנה. הריאיון המלא, הערב בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

איך יתכן שהיום, ישנם 40.000 נוסעים בנתב"ג, אף אחד לא חושב על שום מתווה עבורם, אבל כשמדברים על נושא הטיסות לאומן, פתאום מדברים על מתווה, וזה עוד בזמן שאוקראינה היא לא מדינה אדומה?

"אתה צודק. נאמר זאת כך. אין לי ספק שאם התחלואה שאנו רואים עכשיו, הייתה נובעת בגלל נסיעות של החברה החרדית, השיח בציבור היה אחר לגמרי, וזה אכן לא הוגן, ולכן אני אומר שאני לא אוהב את שיא ההאשמות הזה לשום כיוון.

"אני חושב שאם אוקראינה על פי מדדים אובייקטיביים לא נחשבת למדינה אדומה, לא צריך להגביל את הנסיעה אליה. האם אני אומר לך שלאנשים רצוי להימנע מנסיעות לחו"ל, בפרט אם הם אינם מחוסנים, התשובה היא חיובית.

"יש לכל אדם אחריות אישית. גם אני טס לצורכי עבודה, אבל יש לדעת שגם כאשר אתם יוצאים לחו"ל, לאומן, ארה"ב או ליוון, צריכים לעשות זאת בצורה הבטוחה ביותר".

אתה מסכים עם האמירה שדין אומן צריך להיות כדין הנופשים של יולי אוגוסט?

"אני חושב שהקריטריון צריך להיות ההסתכלות האובייקטיבית באופן אמיתי. לגבי זן הדלתא, אני חושב שאיבדנו את השליטה, והרצון כעת לשלוט בנתב"ג, הוא לא במטרה למנוע את ההתפשטות של הנגיף הנוכחי, אלא כדי למנוע את הכניסה של הווריאנט הבא שאולי יגיע לארץ, והוא יכול להגיע ממקומות אחרים, ואפילו להיווצר כאן בשטחי הרשות הפלסטינית וכדומה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר