אוי, הצביעות • דעה

דין אומן כדין נסיעות הערבים לחג לטורקיה // ציקי ברנדוין

הערבים חוגגים בימים אלו את החג שלהם, ועל פי הדיווחים, 20,000 מוסלמים נסעו לחגוג בטורקיה המוגדרת מדינה שחורה, שמעתם על זה משהו? או רק מדברים על אומן? (דעה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

חודש אלול תש"פ, המוני חסידי ברסלב מתכוננים למערכה ציבורית כנגד ההחלטה למנוע טיסות לאומן מחשש להידבקות המונית בציון רבי נחמן בראש השנה.

כך לדוגמה נכתב ב-'YNET' לפני כמעט שנה: "פרויקטור הקורונה דורש לאסור לחלוטין את הטיסות לאוקראינה לקראת ראש השנה, מחשש להתפרצות גדולה של המגפה, אך המפלגות החרדיות לוחצות על נתניהו למצוא פתרון שיאפשר את הגעת המאמינים לאומן".

אני חייב להודות, כשהידיעות האלו צפו ועלו, הבנתי את ההיגיון הבריא בבקשת בכירי משרד הבריאות למנוע טיסה למקום בו כולם יהיו צמודים האחד אל השני מה שיכל לגרור הידבקות המונית.

נחזור לימינו אנו - רוב מוחלט של אזרחי ישראל התחסנו כנגד הנגיף, אך התפרצותם של וריאנטים שונים גרמו לממשלת בנט-לפיד להגביל יציאות למדינות 'שחורות', בהן משתוללים הוריאנטים. וגם פה, אני מבין לחלוטין את החלטת הממשלה, למרות ההגבלה על החופשיות שלנו לנוע בעולם - אחרי הכל, העיקר הבריאות.

ההמונים שנסעו לאומן בשנה שעברה, תקועים בגבול עם בלארוס (צילום: חיים ויצהנדלר)

אלא שהבוקר ציוץ אחד הכעיס אותי ממש. העיתונאי שרון עידן צייץ, כי "השבוע יצאו לטורקיה 20000 איש, חג הקורבן. מרביתם ערבים ישראלים. 20,000(!). הערב תוכרז טורקיה כמדינה שחורה, האסורה לטיסה. אז עכשיו נזכרתם לסגור? אחרי שכל הסוסים ברחו מהאורווה? ובאמת תוהה, כמה מה-20,000 האלה גם ישמרו בידוד, וכמה אכיפה תהיה שם בכפרים".

ולדעתי שרון צודק. כמה שהוא צודק ככה זה מכעיס. דמיינו שהחרדים היו חלק מהקואליציה ויום אחרי שהמוני חסידים טסו לאומן יהפכו את אוקראינה לשחורה. איזה קול זעקה תקום? כמה כותרות יהיו?

אז למה כשמדובר ב-20 אלף בני אדם שטסים למדינה שחורה זה בסדר? למה אין שום קול זעקה. האם יכול להיות שערבים נדבקים או מדבקים פחות?

ודבר אחד נוסף לסיום: יהיה מעניין לעקוב אם ממשלת בנט לפיד תטיל הגבלות בחגים - והציבור הדתי חרדי ישלם את מחיר הטסים והנופשים לחו"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר