דברים שרואים משם

כשאבידר דיבר על 'שחיתות' - ועשה אותו הדבר • צפו

ח"כ אלי אבידר תקף בחריפות את הממשלה המנופחת של נתניהו וגנץ וטען שזו "השחתה פוליטית". היום הוא כבר הסכים לקחת את אחד מהמשרדים שאין בהם צורך ולהתמנות לשר המודיעין (מעניין)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אלי אבידר. יתמנה לתפקיד אותו כינה "שחיתות פוליטית" (צילום: הדס פרוש, פלאש 90 )

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד דיבר גבוהה-גבוהה נגד ממשלה מורחבת וחוק נורווגי שמכניס חברי כנסת חדשים - והקים ממשלה ענקית וחוק נורווגי מורחב; יו"ר ימינה נפתלי בנט זעם על התנהלות ראשי הממשלה דאז בנימין נתניהו ובני גנץ מול הקורונה, ובינתיים זן הדלתא מתפשט בישראל במהירות, במשמרתו; היום נכנס לרשימה שם חדש: חבר הכנסת אלי אבידר.

אבידר, בורג חשוב במחאה מול מעון ראש הממשלה בימי נתניהו בתפקיד, חשב בזמן חלוקת התיקים שיו"ר מפלגתו, אביגדור ליברמן, צריך לספק לו תפקיד חשוב בממשלה, ושאף לקבל את תיק החקלאות ופיתוח הנגב והגליל. למרות מחשבותיו, ליברמן החליט למנות לתפקיד זה את עודד פורר, ואבידר זעם.

היום (חמישי) נודע כי אלי אבידר, שמאז חש פחות מחויב למפלגת ישראל ביתנו, צפוי להתמנות לשר המודיעין במקום השר אלעזר שטרן, שיעבור ככל הנראה לתפקיד שר במשרד רה"מ, עד שימונה ליו"ר הסוכנות היהודית, במקום נשיא המדינה הנכנס יצחק הרצוג.

(צילום: מתוך עמוד הטוויטר של ח"כ גלית דיסטל אטבריאן)

משרד המודיעין הוא משרד שעקרונית אין בו צורך, ויכול להיות כפוף למשרד הביטחון או משרד רה"מ, כפי שהיה בעבר. הקמתו נועדה לשרת אינטרסים פוליטיים כבר שנים אחורה, ומאז מספר ממשלות השתמשו בתפקיד זה.

הציניות בכך היא שאבידר היה סמל המאבק בשחיתות השלטונית. ח"כ גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד הזכירה לעוקביה את נאום שר המודיעין הצפוי בטקס "התנועה לאיכות השלטון":

"פעם החברה הישראלית הוקיעה שלושה עריקים שקיבלו בתמורה שלושה רכבי מיצובישי", סיפר אבידר בימי ממשלת נתניהו-גנץ ותהה, "והיום מה? מספר שרים ומשרדים בלתי נתפס שהוקמו וניתנו כעסקת השוחד פוליטית הגדולה מאז קום המדינה".

"נדהמתי והסכמתי לשאלת שופט ביהמ"ש העליון חנן מלצר ששאל 'מה מונע הקמת ממשלה של 61 שרים?', ברמז עבה לכך שנתניהו יכול בפעם הבאה לשחד חצי כנסת כדי להישאר ראש ממשלה ולברוח ממשפט. האמת היא ששום דבר לא מונע. מציאות ההשחתה הפוליטית של ימינו עולה על כל דימיון", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר