אחרי 19 שנה

ישראל תהיה משקיפה באיחוד מדינות יבשת אפריקה

הישג מרשים למשרד החוץ: שגריר ישראל באתיופיה אדמסו אללי הגיש את כתב האמנתו כמשקיף לאיחוד האפריקני, לראשונה מאז 2002 • באיחוד חברות כל 55 מדינות יבשת אפריקה (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
שר החוץ יאיר לפיד. "יום חג" (צילום: משרד החוץ)

פרי נוסף להצלחת ישראל בעולם: שגריר ישראל באדיס אבבה, אדמסו אללי, הגיש היום (חמישי) את כתב האמנתו כמשקיף לאיחוד מדינות יבשת אפריקה, שנחשב לארגון הגדול והחשוב ביותר ביבשת, בו חברות כל 55 המדינות האפריקניות. בכך, לראשונה מאז 2002, ישראל חזרה לאפריקה בתור משקיפה.

למדינת ישראל יש יחסים פעילים עם 46 מדינות באפריקה, במסגרתם מתנהלים שיתופי פעולה רבים ומגוונים בתחומי הפיתוח, הסחר והסיוע. בשנים האחרונות, תחת הנהגת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישראל חידשה את קשריה הדיפלומטיים עם צ'אד וגינאה. סודאן, אשר הצטרפה לפני מספר חודשים להסכמי אברהם, הודיעה אף היא על נרמול היחסים עם ישראל. לאחר מיסוד היחסים עם האיחוד האפריקני יוכלו הצדדים לשתף פעולה, בין היתר, בתחומי המאבק בקורונה ומניעת התפשטות טרור קיצוני בכל רחבי היבשת.

שר החוץ יאיר לפיד מסר: "זהו יום חג ליחסי ישראל-אפריקה. ההישג הדיפלומטי הוא פרי מאמץ של משרד החוץ, אגף אפריקה ושגרירויות ישראל ביבשת. זהו צעד מתקן לאנומליה ששררה במשך כמעט שני עשורים והוא מהווה חלק חשוב מחיזוק מארג יחסי החוץ של ישראל. הדבר יסייע לנו לחזק את פעילותנו מול היבשת ומול המדינות החברות בארגון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר