"מחויבים לישראל"

הבהרת מנכ"ל חברת האם של 'בן אנד ג'ריס'

מנכ"ל יוניליוור הודיע כי מסתייג מהחלטת ענקית הגלידות להחרים חלקים בישראל, הבהיר כי מדובר בהחלטה עצמאית, אולם לא הפגין סימן לכך שינסה להשפיע על החלטתם (עולם)

שלמה מן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשיחת ועידה שקיים היום (חמישי) עם משקיעים, הצהיר מנכ"ל תאגיד יוניליוור העולמית, אלאן ג'וזף, כי ענקית המזון והמשקעות שבניהולו "מחויבת לחלוטין" לעסקים עם ישראל. בכך הרחיק את עצמו ואת חברתו מהחלטת מותג הגלידות, 'בן אנד ג'ריס', שתחת חסותו, כי תפסיק למכור את הגלידות שלה מעבר אל הקו הירוק.

ג'וזף הסביר, כי לפי חוזה הרכישה שנחתם לפני למעלה מעשרים שנה עם 'בן אנד ג'ריס', חברת הגלידות שומרת על עצמאות בכל הנוגע להחלטות מדיניות, כמו הסוג שעליו הודיעה החברה השבוע, והוא מכבד את ההסכם.

יחד עם זאת ג'וזף לא ביטא התחייבות שלו להפעלת לחץ על החברה כי תסיר את החרם. "זה נושא רגיש כמובן", אמר ג'וזף. "יש מסר אותו אני רוצה להעביר, שיוניליוור מחויבת, כמו שהייתה תמיד, לעסקים שלה בישראל".

כזכור, ביום שני השבוע הודיעה חברת הגלידות הפופולארית 'בן אנד ג'ריז' כי תפסיק את שיווק הגלידה במה שכינתה כ"שטחים הכבושים". הזכיין בישראל הודיע שאינו מסכים לדרישות החברה העולמית.

כפי שדווח מוקדם יותר היום ב'כיכר השבת', ראש הממשלה נפתלי בנט נועד היום בקריה בתל אביב עם שגריר ישראל באו"ם ובוושינגטון גלעד ארדן, והתייחס לחרם שהטילה 'בן אנד ג'ריס' על ישראל.

"מי שחושב להפוך את החרם על מדינת ישראל לעניין של שיווק או מיתוג, יגלה שזו ההחלטה העסקית הגרועה ביותר שהוא קיבל". אמר בנט. "רק הצרכנים, ודאי בישראל, אבל גם בארה"ב ובמדינות אחרות, לא חושבים שלקחת את הצד של חמאס זה 'קול'". עוד אמר בנט כי "אנחנו נפעל בעניין הזה בכל האמצעים, גם החוקיים. מי שמחרים את ישראל - שחטאה היחיד הוא שהיא נלחמת בטרור, צריך לדעת שיהיה לזה מחיר".

ארדן הוסיף ואמר, כי "דווקא בימים אלה, כשחברות עסקיות נכנעות ללחצי ה-BDS ומכניסות שיקולים פוליטיים אנטי-ישראליים להחלטותיהן, החשיבות של ביקור שגרירי האו"ם בארץ גדולה במיוחד. בעקבות הביקור בארץ התחייבו השגרירים להשפיע על עמדת מדינותיהם ולעמוד לצד ישראל במאבקים שלנו כנגד הצביעות ואפליית ישראל באו״ם ובזירה הבין לאומית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר