'המבדיל' | צפו

איש התקשורת ידידיה מאיר בריאיון חושפני

ידידיה יחד עם אשתו סיוון, מנהלים מעצמת תקשורת שנוגעת בכל, פוליטיקה, תורה ועוד, בריאיון חושפני ל'המבדיל', הוא מספר על ימיו כבחור ישיבה עד למה שמניע אותו היום (חרדים)

ידידיה מאיר עם זלמן שטוב (צילום: דודי פלוג • מפיק: איציק אוחנה)

השבוע מתארח בתכנית "המבדיל" איש התקשורת ידידיה מאיר, כדי לספר על המסע ממושב גמזו דרך ישיבת מערבא אל עולם התקשורת, יחד עם אשתו סיוון.

שמו המלא הוא שלמה ידידיה מאיר, אשתו ובני משפחתו וחבריו הקרובים קוראים לו לרוב שלמה.

מאיר נשלח לישיבת מערבא שם הוא למד שלש שנים, עד שהועף מהישיבה. "מערבא היא ישיבה למצויינים ואני הייתי בסדר", אומר מאיר, "כיום בני לומד שם ואני בטוח שיצליח יותר ממני, כיוון שיש לו גם את הגנים של אמא שלו. כעבור שנים סגרתי מעגל כשהוזמנתי להנחות כנס של כל הבוגרים של הישיבה".

המעבר לעולם התקשורת נבע לדבריו מהצד הסקרן שבו, שהיה קיים מאז ומעולם.

"מהי התכונה החרדית הכי דומיננטית והכי טובה? הסקרנות". מאיר מספר על ביקורו של הרב שטיינמן ברמת השרון. קבלת הפנים הייתה מופלאה, ילדים עם דגלונים בידיהם, ממש כמו שקרה בביקוריו של הרב בחו"ל. בכניסה אל בית הכנסת הרב נעצר לדקה וקרא את הדף שתיאר את מכירת המקומות לימים הנוראים שעמדו להתחיל. "זהו בעיני תלמיד חכם".

תחילת המסע התקשורתי הייתה דווקא בשידורים של מוזיקה, שמאיר הצעיר בישיבת מערבא המוזיקלית היה שומע בלילות מתוך ווקמן.

מי שגילה את מאיר הוא מנחם כהן ז"ל מקול ישראל שהיה בכלל איש חדשות, אך זיהה משהו ואמר למאיר ש'יש לו את זה', או כמו שאומר מאיר, "הוא גילה לי את עצמי. כל אחד חייב מישהו שיאמין בו". בהמשך התכנית שהייתה משודרת בימי חמישי בלילה עוברת לימי שישי, בזמן פריים טיים.

משם התכנית עוברת לשעה שבע בבוקר, מאיר מקבל ערכת שידור שבה יוכל לשדר מביתו.

יחד עם אשתו סיוון רהב-מאיר הם מנהלים מעצמת תקשורת שנוגעת בכל, פוליטיקה, תורה וכו', כשסיוון מעבירה בין היתר שיעורים רבים. בחודשים האחרונים מאיר סיים בעצמו את הש"ס, ומספר על עצמו, "אם היית מספר לי לפני כמה שנים שאסיים את הש"ס, הייתי צוחק, אבל כיום הפכתי להיות מיסיונר של הדבר כיוון שאחרי שעזבתי את הישיבה הלימוד הזכיר לי כישלון, ובאיזשהו שלב אתה מבין שאי אפשר להיות בלי ללמוד, והנה ברוך ה' גם אני עשיתי את זה. אני באמת ממליץ לכולם להצטרף".

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם.

את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה. שבוע טוב וקיץ בריא.

צפו בריאיון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר