לאחר 11 שנים

מזל טוב: גורת אורנג אוטן נולדה בספארי

לפני שבועיים, אמא טאנה קופת אורנגאוטן בת 12 המליטה גורה מתוקה, אך במשך ימים רבים לא ניתן היה לראותה - כיון שאמה החביאה אותה; כעת, היא נחשפה לעולם; צפו (מעניין)

(צילום וידאו: ים סיטון; צילומי סטילס: ים סיטון ומיכל לוי)

לפני שבועיים, אמא טאנה קופת אורנגאוטן בת 12 המליטה גורה מתוקה.

במשך ימים רבים לא ניתן היה לצפות בגורה כיוון שאמה החביאה אותה בין זרועותיה ורעמת הפרווה הג'ינג'ית שלה. כעת, כשהיא כבר חשה בטוחה יותר ורגועה, היא מרחיקה אותה מגופה והפלא הכתום מתחיל להתגלות.

בכל המלטה של קופי אדם בספארי, נהוגה מסורת של "חופשת לידה" בה נוהגים במשנה זהירות ובמשך כשבועיים שומרים על החצר שלווה ומלווה בפיקוח קבוע של המטפלים.

האב הטרי והמאושר הוא לא אחר מאשר רחמים בן ה-11, קוף האורנגאוטן האחרון שנולד בספארי כשהוריו רוחל'ה ומושון היו כבר מבוגרים מאוד. אמו הקשישה רוחל'ה הלכה לעולמה כשהיה בן 7 בלבד, כשעוד היה צמוד אליה.

בזמן שהחל להתרגל לחיים ללא אמו הוחלט להביא לספארי שתי נקבות צעירות, סאטו וטאנה, שהגיעו מגן חיות בגרמניה ועל כתפיהן הג'ינג'יות של שתי הצעירות, הוטלה האחריות הגדולה להמשך השושלת.

לאחר שמושון, אב המשפחה, הלך לעולמו בגיל 50 המכובד מאוד, רחמים, שהמטפלים דאגו לו מאוד, תפס את מקומו.

התרגשות גדולה אחזה במטפלי מחלקת הקופים כאשר הגור הקטנטן שהיה עוד מחובר לחבל הטבור נצפה בין השמיכות בחצר כשאמו, טאנה שומרת עליו. המטפלים, דאגו בזמן ההיריון שהכל יעבור כשורה וכעת מפקחים, בודקים וממשיכים לעקוב.

לאור חוסר הניסיון של טאנה המטפלים קשובים כל הזמן ומוודאים שהכל כשורה, מוסיפים פינוקים לחצר, בודקים שהשתיים אוכלות, עושים את הכל בצורה שלווה.

על החששות הטבעיים של המטפלים במהלך ההיריון נוספה דרמה גדולה. במהלך מבצע "שומר החומות" נורה מטח רקטות לכיוון גוש דן שבמהלכו זוהתה נפילה של רקטה בספארי. הטיל נפל במתחם גן החיות בין חצר קופי המקוק השחור לקופי האורנג-אוטן וקופי הגיבון ובמזל גדול הסיפור נגמר בניתוח מוצלח לנול קופת המקוק השחור שנפגעה מרסיס ומנזק כבד לחצר קופי האורנג-אוטן.

החודש נחנכה החצר המחודשת שלהם עם מתקני העשרה, מתקני טיפוס אתגרי חדשים, ציורים צבעוניים והרבה צמחייה חדשה ממנה הם נהנים. במהלך השיפוצים, טאנה שהתעניינה בצמחייה החדשה, החלה לטפס עליה, עברה באמצעותה לעץ הסמוך לחצר ולא נענתה למטפלים לרדת ממנו בזהירות. מתוך החשש לטאנה ולגורה הקטנטנה, החליטו הווטרינרים להסתייע במנוף של מכבי האש ולהורידה חזרה לחצר ואז גם התרשמו שהן במצב מצוין.

בספארי ציינו כי "אנו שמחים מאוד על התוספת הקטנה, הכתומה והחשובה וכעת החיפוש לשם באות ט' התחיל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר