המינוי של לפיד

צייץ כנגד ההסכם: השגריר החדש באמירויות

לפיד ממשיך לקצור את הפירות של נתניהו, ומינה את מקורבו לשגריר באיחוד האמירויות. המבוכה: הדיפלומט החדש התבטא בעבר בציוצים כנגד ההסכם שהוביל יו"ר הליכוד (מדיני, בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
חייק (צילום: התאחדות התעשיינים)

אמיר חייק, לשעבר מנכ"ל משרד התעשייה המסחר והתעסוקה ומנכ"ל התאחדות התעשיינים, יכהן כשגריר ישראל הראשון באיחוד האמירויות.

בהודעה שפרסם הערב (ראשון) בטוויטר, כתב שר החוץ לפיד: "אני שמח למנות את אמיר חייק לשגריר ישראל באיחוד האמירויות. אמיר חייק, עתיר ניסיון וידע בתחומי הכלכלה והתיירות, הוא האיש המתאים למסד את הגשר בין ישראל לאמירויות. אחרי פתיחת השגרירות הגיע הזמן גם למנות שגריר ראשון לאיחוד האמירויות. בהצלחה אמיר".

חייק הגיב למינוי: "אני מודה לשר החוץ יאיר לפיד על האמון. כבוד גדול עבורי להיות השגריר הראשון באיחוד האמירויות ולייצג את מדינת ישראל. איחוד האמירויות היא עולם שלם של הזדמנויות כלכליות משותפות, זו משימה חשובה ומרגשת ויש עבודה רבה לפנינו. אין לי ספק שאזכה לשיתוף פעולה מלא מכל משרדי הממשלה וביחד נצליח לטובת שיתופי הפעולה המדיניים והכלכליים של שתי המדינות".

בחצי השנה האחרונה, מעט לאחר שנחתם הסכם השלום ההיסטורי, שהה באבו דאבי כממונה דיפלומטי זמני איתן נאה. כעת חייק יחליף אותו. את ההודעה על המינוי, כך מדווח העיתונאי ברק רביד, קיבל נאה דקות אחדות לפני פרסום ההודעה הרשמית על מינויו של חייק.

חייק נחשב מקורב לשר החוץ לפיד. במינויו מנסה לפיד להעביר מסר לאנשי הממשל באמירויות כי השגריר הוא איש אמונו ויש לו קשר קרוב אליו. רק לאחרונה מונה חייק בידי לפיד להכריע בסכסוך פנימי בתוך מפלגתו, בין שר הרווחה מאיר כהן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי, באשר למיקום זרוע העבודה בממשלה החדשה.

יש לציין, כי לחייק אין כל ניסיון בתחומים מדיניים ביטחוניים - הרזומה שלו עשיר בעיקר בנושאי כלכלה.

למרבה המבוכה, בפרסומים שלו בעבר חייק לא ממש היה נלהב, בלשון המעטה, מן הסכם שהוביל ראש הממשלה דאז נתניהו והתבטא נגדו בציוצים בטוויטר. כך לדוגמה ב-9.5.21 כתב בטוויטר: קצא"א חתמה על הסכם עם האמירויות. ההסכם כולל שינוע כמויות אדירות של נפט דרך אילת ואשקלון". בהמשך הרחיב על המשרדים שלא עודכנו, וקבע: "לעצור עכשיו!"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר