אירוע חריג

שוטרים סירבו לפקודה לפינוי מפגינים בשכונה החרדית

אחרי ימים של הפגנות באיזור שבטי ישראל בימי חג הסוכות, שוטרים שהגיעו לתגבר את פינויי ההפגנות, סירבו לפקודת הקצינים לפינוי המפגינים אחרי שסורבו להיכנס באמצעים מיוחדים (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג כיכר השבת)

במהלך ימי חול המועד סוכות האחרון, התרחשו ברחוב שבטי ישראל בירושלים הפגנות אלימות מדי יום, ברובה של נערי שולים כנגד הגבלות הקורונה.

במהלך דיונים בבית המשפט, נחשף בימים האחרונים כי שוטרים שהגיעו לתגבור מול המפגינים חשו בסכנה בכמה מקרים וסירבו לפקודה לפיזור ההפגנה, זאת מחשש לידויי אבנים.

השוטרים ביקשו מהקצינים להיכנס רק עם שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, ואילו הקצינים ששהו במקום לא אישרו את הבקשה, ונזפו בשוטרים - שסירבו פקודה באופן חריג.

(חיים גולדברג כיכר השבת)

כך גם כתב סגן מפקד תחנת לב הבירה ערן דילון במזכר שכתב מספר ימים אחרי האירוע:

"בתאריכים 1-10.10 נערכה תחנת לב הבירה להפס"ד חרדי באיזור שבטי ישראל, כביש 1 והחומה השלישית, ההפס"ד כלל מאות מפגינים, חסימות צירים, ידויי אבנים, חפצים ובקבוקי זכוכיות לעבר השוטרים".

עוד נכתב במזכר כי "לציין כי היה מדובר בהפס"ד קשה ונתקלו במספר מקרים בהם צוותי יסמ"ג (לא ממחוז ירושלים) סירבו להמשיך ולהדוף את מפרי הסדר ואף ציינו כי לא יכנסו ללא שימוש האמצעים היות והם חשופים לפציעות. זכור לי שבאחד המקרים בהם מפקד התחנה נזף בהם והנחה אותם להכנס למרות המשך יידויי האבנים לעבר הכוחות".

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בהתייחסות חלקית החוטאת לאמת. בניגוד לנטען, מדובר באירוע מורכב של הפרת סדר ולא נתייחס להתנהלות מבצעית ושיקולים העולים במהלך פעילות הכוחות בשטח. מלבד זאת הרי שמדובר בתיעוד התרחשות המשמש כחלק בהליך משפטי המתקיים בעת הזאת ועל כן אנו נמנעים להגיב"

כזכור במהלך ההפגנות באותם ימים היכה מפקד תחנת לב הבירה שימי מרציאנו ילד מה שהוביל לבסוף להגשת כתב אישום כנגדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר