צפו בתיעוד

"פינוי בלתי חוקי" בישיבת 'היכל יצחק - לנדא': אחד נפצע

פקחי עיריית ירושלים הגיעו היום לישיבת "היכל יצחק -לנדא", והרסו קרוואנים שעמדו במקום ללא אישורים. הפינוי התבצע ללא צו הריסה מבית משפט, עובד הישיבה שהיה במבנה נפצע (ישיבות)

ההרס בישיבה (צילום: כיכר השבת)

פקחי עיריית ירושלים הגיעו הבוקר (שלישי), לישיבת "היכל יצחק - לנדא", על מנת להרוס קרוואנים שהוצבו במקום ללא אישור מהעירייה. בחורים שעמדו במקום ניגשו לפקחים ודרשו מהם לראות "צו הריסה", שכן מדובר במבנה פרטי ולא במבנה של העירייה, ואסור להרוס מבנה כזה ללא צו מבית משפט. "זה פינוי בלתי חוקי ללא צו בית משפט", אומרים בישיבה.

לטענת הבחורים, הפקחים הודו שאין להם צו כזה, אך טענו שהם קיבלו הוראה מגבוה להרוס את המבנה, והמשיכו להרוס את חמשת המבנים שהוצבו במקום. הבחורים טוענים כי הפינוי בוצע תוך הפעלת אלימות כנגד הבחורים שעמדו בדרכם. הבחורים התחננו שלפחות יפנו את הקרוואנים מבלי להרוס אותם, אך הפקחים הגיעו עם טרקטור, שברו את הקרוואנים תוך כדי שהם הורסים ציוד יקר שהמבנים אכלסו כמו מזגנים, וציוד נוסף.

בשיחה עם כתב "כיכר השבת", הפנה גורם בכיר בישיבה אצבע מאשימה כלפי ראש העיר משה ליאון, וטען כי "בוודאות שההרס בישיבה היה בהוראתו הישירה של ראש העיר".

במהלך הריסת אחד הקרוואנים שברו הפקחים את הקרוואן למרות שאיש התחזוקה שהה בתוך המבנה. איש התחזוקה נפצע מההריסה, ונלקח לבית החולים באמבולנס כשהוא מונשם.

צוות הישיבה ניגשו לתחנת משטרה מרחב מוריה, והגישו תלונה כנגד העירייה.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "המבנים הוצבו ללא היתר. אחרי האסונות הנוראיים במירון וקרלין בהם קיפחו את חייהם עשרות בני אדם, התקבלה החלטה חד משמעית שלא לאפשר מבנים בלתי חוקיים אפילו לרגע אחד. ככל שירצו, יוכלו להגיש בקשה לאישור ולהסדרה חוקית על פי כללי הבטיחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר