היסטוריה ואקטואליה

טיול לבין הזמנים: מסלול הליכה במים - לזאטוטים

ברוכים הבאים ל'גן עדן של הזאטוטים' – מסלול הליכה במים כולל מפלים - במרכז הארץ; הכניסה אמנם בתשלום אך היא חוסכת את כאב הראש של הנסיעה לצפון; כל הפרטים (טיולים)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
תל אפק (צילום: ישראל שפירא)

אי שם בנחל שוצף קורה האירוע הלא יאמן הבא: אמא עייפה רצה אחרי בנה הזאטוט בן השנה ושמונה חודשים שרץ ומקפץ בבריכות ובמפלי המים: "מהיכן יש להם כל כך הרבה כוח? בקניון הוא מתעייף תוך חצי שעה, ואילו פה, ארבע שעות הם לא מתעייפים...", תהתה האשה בראשה.

ברוכים הבאים ל'גן עדן של הזאטוטים' – מסלול הליכה במים כולל מפלים במרכז הארץ.

הבעיה המוכרת שעומדת בפני כל משפחה שכל רצונה הוא לנפוש ולקפץ במעט מים בחיק הטבע בגליל, הוא זמן הנסיעה. התינוקות הקטנים, אחרי חצי שעה נסיעה, משתעממים ומתחילים לצרוח, מה שהופך את הנסיעה לנחלי גן עדן לגיהינום...

תל אפק (צילום: ישראל שפירא)

אי לכך, את החופשה המשפחתית עם ילדי הזאטוטים החלטתי לבלות בגן לאומי 'תֵּל אֲפֵק' מרחק דקות נסיעה ספורות מאלעד ופתח תקווה.

נכון שהכניסה בתשלום, אולם כשמחשבנים את עלות הדלק לצפון, את הפקקים, ואת כאב הראש הנחסך מכם בנסיעה, העסקה משתלמת במיוחד. מה גם שהאתר היה כמעט ריק לחלוטין במושגים של עומס בנחלים גלילים.

כתבו בווייז 'גן לאומי תל אפק', ולאחר שתזמינו מקומות באתר רט"ג (ותשלמו 28 ₪ למבוגר, 14 ₪ לילד מעל גיל 5) תוכלו להיכנס לפארק היפהפה והמקסים, מלא בעשרות ספסלי ישיבה מוצלים, מים זורמים, ברזי מים לנטילת ידים, ושיא השיאים מסלול הליכה של מאות מטרים כולל בריכות ומפלי מים, בגובה נמוך ורדוד, בו ילדיכם הקטנים יוכלו להעביר שעות רבות בהנאה מרובה. (כמובן שחובה כפולה ומכופלת על ההורים להשגיח על הילדים!).

תל אפק (צילום: ישראל שפירא)
תל אפק (צילום: ישראל שפירא)

לא רבים יודעים, אולם שמה של העיר 'ראש העין' הסמוכה אלינו בערבית היא 'ראס אל עין' שבתרגום היא 'ראש המעיינות' בשל העובדה שנחל ירקון נובע מאזור זה.

מה עוד יש בפארק? שירותים מסודר, מתקני שעשועים, אגם קסום מלא בדגים וברווזים ומבצר עתיק החולש על האזור.

בימים שאינם חמסין, תוכלו לערוך סיור ברחבי הפארק (שעה וחצי מספיק), שם תוכלו לצפות במבצר ארכאולוגי שהחל להיבנות מלפני 5000 שנים.

תל אפק (צילום: ישראל שפירא)
תל אפק (צילום: ישראל שפירא)

מבצר תל אפק הוא שמו של המבצר העתיק, שמוזכר בכתבי המארות המצריים מלפני 4000 שנים. פלישתים התקבצו פה להילחם בעם ישראל ככתוב: "וַיֵּצֵא יִשְׂרָאֵל לִקְרַאת פְּלִשְׁתִּים לַמִּלְחָמָה, וַיַּחֲנוּ עַל-הָאֶבֶן הָעֵזֶר, וּפְלִשְׁתִּים, חָנוּ בַאֲפֵק" (שמואל א' ד', א)

בתקופת הכיבוש הרומי על אה"ק שונה שמו של המבצר ל'אַנְטִיפַּטְרִיס' על-שם אביו של הורדוס.

בתקופה הבריטית עלתה הצעה להביא מים ממעיינות ראש העין לירושלים, אולם יוזמה זו בוטלה לבסוף. מכך אנו למדים על כמות המים שנבעה פה.

תל אפק (צילום: ישראל שפירא)

• • •

אין באמור בכתבה משום המלצה לבצע את מסלול הטיול האמור. הדברים נכתבו כתיאור חוויה של הכותב, ואינם מהווים המלצה על בטיחות המסלול. כל המבקר במקום או מבצע את המסלול, עושה זאת על אחריותו הבלעדית.

כתמיד, נמליץ לגולשים היקרים לציית לשילוט בשטח מטעם הרשויות ולהקפיד על הוראות הבטיחות והוראות החוק. בכל יציאה לטבע מומלץ להתעדכן על מזג האוויר, ולהתייעץ עם הרשויות המוסמכות לכך. בשמורות הטבע חלה חובת תיאום מוקדם באתר רט"ג.

לבירורים אודות כניסה למים וכו':

  • מוקד המידע של רשות הטבע והגנים 3639*
  • תיאום טיולים מוקד טבע 02-6247955
  • קו ליער 1-800-350-550

- - - - -

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com
תל אפק (צילום: ישראל שפירא)
תל אפק (צילום: ישראל שפירא)
תל אפק (צילום: ישראל שפירא)
תל אפק (צילום: ישראל שפירא)
תל אפק (צילום: ישראל שפירא)
תל אפק (צילום: ישראל שפירא)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר