החרם נגד ישראל

כולם חתמו, חוץ מהערבים ומרצ: הח"כים מנסים לקעקע את החרם על ישראל

אחרי החרם על חלקים בישראל, ח"כים מכל סיעות הבית התאחדו בשיגור מכתב חריף לחברת האם של ענקית הגלידות. ומי העדיפו לא לחתום? נציגי הערבים ורוב מרצ (אקטואליה)

שלמה מן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

החרם של ענקית הגלידות נגד ישראל. תשעים חברי כנסת פנו ליוניליוור, חברת האם של בן אנד ג'ריס, שהודיעה כי תפסיק למכור גלידות שלה מעבר לקו הירוק, במקומות שהגדירה כ"שטחים הפלסטינים הכבושים", וכתבו כי הוא מביש ופוגע בפרנסת מאות משפחות בישראל.

את שיגור המכתב יזמה חברת הכנסת מירב בן ארי מיש עתיד, ובאופן חריג חתמו עליו בשיתוף פעולה חברי כנסת מכל סיעות הבית, כולל ראש הממשלה נתניהו. מי שסירבו לחתום היו נציגי הסיעות הערביות וחברי הכנסת של מרץ למעט יאיר גולן, שחתם.

חברי הכנסת הדגישו במכתב את שיתוף הפעולה הנדיר בין הסיעות. "כמעט כל יושבי בית הנבחרים הישראלי, מכל קצוות הקשת הפוליטית, חתומים על מכתב זה. שמאל וימין, חילונים ודתיים, ערבים, דרוזים ויהודים, נשים וגברים".

הח"כים הוסיפו: "כולנו, ניצבים כעת יחד נגד ההחלטה המקוממת שהתקבלה בשבוע שעבר בידי חברת בן אנד ג'ריס העולמית - חברה שנמצאת בבעלות יוניליוור העולמית".

חברי הכנסת כתבו כי ההחלטה השערורייתית של ענקית הגלידות "נגועה בצביעות קשה", וציינו כי זו גם עבירה על החוק הישראלי האוסר להחרים שטחים שונים בתחומה. את המכתב סיימו בבקשה מחברת האם שישקלו מחדש את ההחלטה וינסו לתקן את העוול".

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', בשבוע שעבר, במהלך שיחת ועידה שקיים עם משקיעים, הצהיר מנכ"ל יוניליוור, אלאן ג'וזף, כי ענקית המזון והמשקעות שבניהולו "מחויבת לחלוטין" לעסקים עם ישראל. בכך הרחיק את עצמו ואת חברתו מהחלטת מותג הגלידות, 'בן אנד ג'ריס', שתחת חסותו, כי תפסיק למכור את הגלידות שלה מעבר אל הקו הירוק, אך הצהיר כי לא מתכוון לגרום לחברה לשנות את החלטתה.

ג'וזף הסביר, כי לפי חוזה הרכישה שנחתם לפני למעלה מעשרים שנה עם 'בן אנד ג'ריס', חברת הגלידות שומרת על עצמאות בכל הנוגע להחלטות מדיניות, כמו הסוג שעליו הודיעה החברה השבוע, והוא מכבד את ההסכם.

יחד עם זאת ג'וזף לא ביטא התחייבות שלו להפעלת לחץ על החברה כי תסיר את החרם. "זה נושא רגיש כמובן", אמר ג'וזף. "יש מסר אותו אני רוצה להעביר, שיוניליוור מחויבת, כמו שהייתה תמיד, לעסקים שלה בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר