טרגדיה מחרידה

שלושה בחורי ישיבות נהרגו בהתרסקות מטוס באוקראינה

חתן הגיע עם שניים מחבריו לאירופה, בכדי להתפלל בקברי צדיקים לפני נישואיו, אך הכל נגדע כאשר המטוס שהוביל אותם בין הקברים נפל "כמו כדור אש" • 'כיכר השבת' עם כל הפרטים (חדשות, עולם)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
אתר התאונה (צילום מסך dzerkalo.media)

טרגדיה מחרידה: שלושה בחורי ישיבה וטייס התרסקו עם מטוס קל, אל תוך בית פרטי באיזור הרי הקרפטים שבאוקראינה - כך מדווחים שירותי החירום של אוקראינה.

על פי הדיווח, בשעה 13:40 (שעון אוקראינה) קיבלו כוחות החירום התראה על ההתרסקות, כוחות ההצלה שחשו אל המקום קבעו את מותם של איגור טבניוק - טייס מקצועי תושב האזור שהטיס את המטוס, ושלושת הבחורים - המתגוררים במונסי וווילאמסבורג שבניו יורק ובגולדס גרין שבאנגליה.

ל'כיכר השבת' נודע כי התלמידים עלו לאחרונה על מנת ללמוד בישיבת מיר שבירושלים, והיו משוייכים ל'חבורה' של קרויס שבישיבה. אחד מן הנפטרים הוא חתן, בחור מאורס לפני נישואיו.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי לרגל חתונתו של החתן, הגיעו השלושה לאירופה לסיבוב בקברי צדיקים. את השבת האחרונה בילו הבחורים על קברו של הבעל שם טוב במעז'יבוז', ולאחר מכן החלו לעשות דרכם מערבה, כאשר בתוכנית היה להתקדם לקברי צדיקים שבפולין ובגליציה.

בכדי לחסוך את הנסיעה הקרקעית הקשה בכבישי אוקראינה המשובשים, נשכר מטוס שיוביל אותם בין המדינות, אך אז אירעה התאונה הקשה - כאשר טסו מעל העיירה קולומייא, באיזור הרי הקרפטים שבמערב אוקראינה.

לפי עדי ראייה, המטוס נפל "כמו כדור אש" על הבית הפרטי. בשלב זה לא ברור האם תקלה במטוס גרמה להתלקחותו ולנפילתו.

הכוחות השתלטו על השריפה. צוות חקירה של המשטרה האזורית, מומחים לזיהוי פלילי ושירותי חירום אחרים פועלים במקום בכדי לחקור את נסיבות התאונה.

מזק״א - היחידה הבינלאומית נמסר: "התקבל דיווח על התרסקות מטוס קל בתוך בית בהרי הקרפטים באוקראינה, במקום 4 הרוגים מתוכם 3 יהודים (ללא אזרחות ישראלית). בטיפול צוות היחידה הבינלאומית".

חיים וינגרטרן ראש אגף המבצעים בזק"א אמר כי "לפני מספר שעות קיבלנו דיווח במוקד זק"א על מטוס קל שהתרסק על בית בהרי הקרפטים שבאוקראינה. מדובר בשלושה בחורי ישיבה תושבי חו״ל הלומדים בירושלים שיצאו לנפוש חופשת בין הזמנים בהרי הקרפטים, שם עלו על טיסת אקסטרים ובמהלך הטיסה התרסק המטוס לתוך בית, שלושתם נהרגו במקום, שניים מהם תושבי ארצות הברית והשלישי מלונדון. כואב הלב, אחד ההרוגים חתן שהיה אמור להתחתן בקרוב. הזנקתי למקום מתנדבי זק״א יחד הרב מנחם מענדל גליצנשטיין שליח חב״ד והרב של צ׳רנוביץ שפועלים בזירת ההתרסקות יחד עם נציגי המשטרה והכבאות המקומית כדי לסייע בזיהוי, בטיפול ובשחרור גופות הנפטרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר