פגיעה בחרדים

עוד גזירות? ליברמן רוצה לייקר את התח"צ

במשרד האוצר מתכננים פגיעה נוספת בציבור החרדי באמצעות העלאת מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית באמצעות ביטול ההנחה שמוענקת בכרטיסי הרב קו (תח"צ)

(צילום: שאטרסטוק)

משרד האוצר והעומד בראשו אביגדור ליברמן ובמשרד התחבורה של מרב מיכאלי פועלים להעלאה משמעותית של מחיר הנסיעה באוטובוס, דבר שייפגע במיוחד בציבור החרדי שמשתמש הרבה בתחבורה הציבורית. בטיוטה לחוק ההסדרים מבקשים משרדי הממשלה, האוצר והתחבורה לבטל את הנחת הערך הצבור ברב קו.

כיום, במסגרת ההנחה, על כל 30 שקל שמטעינים לכרטיס מקבלים 7.5 שקלים נוספים, כלומר 37.5 שקל (25% הנחה). במשרד האוצר טוענים כי בגלל השימוש באפליקציות החדשות, שלא זוכות להצלחה גדולה מידי יש לבטל את ההנחה בכרטיסים. אלא שהם מתעלמים משני דברים, הציבור החרדי שלא משתמש בסמרטפונים והעובדה בשאפליקציות אין חופשי חודשי ואין אפשרות לשלם סכום קבוע ולהשתמש ללא הגבלה מה שמייקר את הנסיעות לאנשים רבים פי כמה וכמה.

במשרד התחבורה מתנגדים בינתיים למהלך וטוענים כי האוצר דורש העלאה גדולה מאד וכי מדובר ב"עונש" שיוטל על משתמשי הרב קו כדי לעודד את האפליקציות שקמו בעידוד הממשלה. באופן מרגיז באוצר לא מציעים להשוות את הנחות באפליקציות על מנת לעודד את השימוש בהן אלא רק להעניש את משתמשי הרב קו בשלילת ההנחה המשמעותית.

בהצעה נכתב כי "שיעור הסבסוד של התחבורה הציבורית בישראל גבוה בהשוואה בינלאומית. בישראל הוא עומד על 70% לעומת ממוצע של כ-50% סבסוד במדינות מפותחות אחרות. נטל ההוצאה התקציבית על תחבורה ציבורית גדל משמעותית בשנים האחרונות וזאת לצד ביקוש גובר בתחבורה ציבורית על רקע היקף המינוע וגידול האוכלוסין".

עוד נכתב כי "ההתאמות המפורטות להלן יאפשרו להגדיל את הפדיון מנסיעות בתחבורה הציבורית ובכך להרחיב את השירות הניתן לאזרחים כיום ולשפר את איכות השירות זאת לצד יצירת אחידות בתעריפים".

כאמור, מי שיסבול הכי הרבה מההחלטה יהיו הציבורים החלשים שתלויים בתחבורה הציבורית דוגמת אוכלוסיות מחולשות, פריפרייה, אנשים מבוגרים והציבור החרדי. על פי כל הבדיקות שינוי מחירי הנסיעה לא ישפיעו על בחירת אמצעי התחבורה אלא רק העלאת השירות באמצעות שיפור התדירות והמהירות כך שכל מהלך כזה לא באמת ישנה משהו ממשי מלבד פגיעה כלכלית במשתמשי התחבורה הציבורית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר