סקר חדשות 12

מה הציבור חושב? שוב תוצאה עגומה לראש הממשלה בנט

תפקוד הממשלה ומשרד הבריאות במשבר הקורונה, התנהלות שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, ומתן חיסון שלישי. וגם: בכמה אחוזים נתניהו מועדף על פני בנט? סקר 'מדגם' בדק (פוליטי)

שלמה מן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

תוצאות עגומות לממשלת בנט בסקר שביצע מכון 'מדגם' בראשות מנו גבע בעבור 'המהדורה המרכזית' של חדשות 12.

על השאלה כיצד, להערכת הנשאלים, מתפקדת הממשלה בטיפול במשבר הקורונה הנוכחי, השיבו 25% "רע מאוד". רק 4% השיבו שהתפקוד הוא "טוב מאוד". בתווך: 35% השיבו "די טוב". 27% השינו "די רע". בסך הכל - 39% סבורים שהתפקוד הוא טוב, ו-52% סבורים שתפקוד הממשלה בנושא הקורונה רע. תשעה אחוז השיבו שאינם יודעים.

הערכת הנשאלים לתפקוד משרד הבריאות בטיפול במשבר הקורונה הנוכחי הייתה אופטימית יותר. 5% השיבו "טוב מאד". 43% השיבו "די טוב". בסך הכל 47% סבורים שמשרד הבריאות מטפל טוב במשבר הקורונה. מנגד, 27% השיבו שטיפול משרד הבריאות הוא "די רע", ואילו 17% סברו שהטיפול הוא "רע מאוד". בסך הכל 44% סבורים שטיפול משרד הבריאות במשבר רע. גם בשאלה הזו תשעה אחוזים השיבו שאינם יודעים.

הסקר עסק גם בהערכת תפקודה של שרת החינוך, ד״ר יפעת שאשא ביטון, בטיפול במשבר הקורונה הנוכחי. כזכור, השרה סומנה בידי רבים כ"מכחישת קורונה", ובימים האחרונים ניצבת בחזית המסרבים לאפשר מתן חיסונים לצעירים בבתי הספר.

לפי הסקר 8% סבורים ששרת החינוך מתפקדת טוב מאוד. 27% סבורים שהתפקוד הוא "די טוב". בסך הכל - 35% מרוצים מתפקוד השרה. מנגד, 23% סבורים שתפקודה הוא "די רע", ו-26% סבורים שהתפקוד הוא רע מאוד. בסך הכל 49% מהנשאלים אינם מרוצים מתפקוד השרה. 16% השיבו שאינם יודעים.

בשאלה מי כראש ממשלה מנהל טוב יותר את משבר הקורונה, השיבו 43% שראש הממשלה הקודם בנימין נתניהו. ראש הממשלה הנוכחי נפתלי בנט קיבל תמיכה פחות מחצי, 21% בלבד. 14% סבורים כי אין הבדל ביניהם בניהול משבר הקורונה. בליכוד הגיבו לסקר, וצייצו: "אזרחי ישראל צודקים". יש לציין כי על שאלה זו 12% השיבו שאף אחד מהם. ו-10% השיבו שאינם יודעים.

נתונים נוספים שעלו בסקר - התחסנות בני 60 פלוס כנגד הקורונה. 95% השיבו "התחסנתי בשתי המנות". 2.5% השיבו כי התחסנו רק במנה הראשונה. מספר דומה השיבו כי לא התחסנו כלל.

על השאלה, לבני 60 פלוס, אם יהיו מוכנים להתחסן כנגד קורונה במנה שלישית. בטוח שכן - 41%. חושב שכן - 31%. סה"כ כן 72%. חושב שלא 6%. בטוח שלא 3%. סה"כ לא 9%. לא יודע 14%. לא התחסנתי בשתי המנות 5%.

הסקר נערך בידי מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 504 נשאלים טעות דגימה 4.4%-+ מועד איסוף הנתונים: 29 ביולי 2021.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר