בדרך לכנסת?

בנט: מסיימים את הישיבה עם תקציב; הורביץ: לא נגיד הופ לפני שקפצנו

ישיבת הממשלה שהתכנסה תקדיש את הדיונים לטובת תקציב המדינה וחוק ההסדרים שיאושרו ביממות הקרובות בממשלה. בהמשך יצטרך התקציב לעמוד למבחן מליאת הכנסת (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL)

בדרך לאישור התקציב בממשלה: הבוקר (ראשון) ישיבת הממשלה השבועית מוקדשת בעיקרה לדיונים בתקציב המדינה לשנתיים הקרובות ולדיונים בחוק ההסדרים שיכניסו לתוכם רפורמות רבות.

בפתיחת ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה נפתלי בנט כי התקציב "לא משרת אינטרס של מגזר זה או אחר, אלא של כל מדינת ישראל". עוד אמר בנט כי "בחדר הזה יש הרבה רצון טוב ומוכנות גבוהה להעביר את התקציב".

"לאחר שלוש שנים שהמדינה פועלת בלי תקציב, אנחנו מביאים היום את תקציב 2022-2021. זהו תקציב של השקעה בעתיד, של צמיחה. אנחנו משקיעים בתחבורה ציבורית, תשתית אינטרנט, חינוך איכותי, מערכת הבריאות, בחיילים שלנו, איכות הסביבה בה יחיו ילדינו ושירותים ממשלתיים טובים יותר". אמר בנט.

בהמשך הדיון אמר ראש הממשלה כי "אני יודע דבר אחד - אנחנו מסיימים את הישיבה עם תקציב". ואילו שר הבריאות הורביץ, שמערים קשיים על העברת התקציב אמר: "בוא לא נגיד הופ לפני שקפצנו".

הדיונים צפויים להמשך שעות ארוכות, ככל הנראה עד למחר בשעות הצהריים - ואפילו יותר מכך. אבל אישור התקציב בממשלה נראה מובטח.

הקושי צפוי להיות אחרי אישור הממשלה, אז יגיעו דיוני התקציב לדיונים בכנסת, שם צפויים קשיים רבים בהשגת 61 חברי כנסת שיתמכו בהעברתו. שר האוצר אביגדור ליברמן אמר על העברת התקציב: "לא ילך בקלות".

כאמור, בישיבת הממשלה ינסו לאשר רפורמות רבות אחרי שנים של קיפאון פוליטי, וביניהן אגרות גודש במרכזי ערי המרכז, וכן מיסים על מוצרי חד פעמי ושתיה מתוקה, מיסים שיקשו על הציבור החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר