עקיצות והדלפות בישיבת הממשלה

הקרב על התקציב; בנט: "בלי ציוצים, שלא נטפס על עצים"

חלקים נרחבים מישיבת הממשלה היום הודלפו. מזכיר הממשלה: "לדעתי מישהו מתמלל עם אצבעות הרגליים"; למרות גזירות איווט, רה"מ בנט: "התקציב לא משרת אינטרס של מגזר זה או אחר" (פוליטי)

שלמה מן | כיכר השבת |
(צילום: Emil Salman/POOL)

ישיבת הממשלה השבועית שנפתחה הבוקר (ראשון) הוקדשה בעיקרה לדיונים בתקציב המדינה לשנתיים הקרובות ולדיונים בחוק ההסדרים שיכניסו לתוכם רפורמות רבות. לקראת צהרים עצרה הישיבה להפסקה קצרה.

במהלך הישיבה התבטא בנט, כשמתייחס לתקציב שצפוי לעבור. "אני יודע דבר אחד, שאנחנו מסיימים את הישיבה עם תקציב", אמר בנט. שר הבריאות הורביץ, שכזכור הביע סייגים מהתקציב המסתמן, השיב לו: "בוא לא נגיד הופ לפני שקפצנו".

חלקים רבים מישיבת הממשלה הודלפו לתקשורת. העיתונאי מיכאל שמש מ'כאן 11' פרסם את עיקריהם. בשלב מאוחר בישיבה נכנס דובר ראש הממשלה, מתן סידי, עם דפי התמלול שפורסמו. מזכיר הממשלה הגיב לכך: "לדעתי מישהו פה מתמלל עם האצבעות של הרגליים".

במהלך הישיבה, התייחס ליברמן לרפורמות הצפויות. "הייתה בתקשורת הרבה דיסאינפורמציה והרבה פייק ניוז", אמר ליברמן. "אין כאן גזירות אלא ניסיון לשנות דפוסי התנהגות. קודם כל לגבי משקאות ממותקים, ישראלים צורכים הרבה סוכר". שרת הפנים איילת שקד קטעה אותו: "אבל למה על קולה זירו?"

ליברמן הוסיף והסביר: "חולה סכרת קשה זה בסוף נגמר בקטיעת גפיים. באיזה שכבות יש צריכה גבוהה של סוכר? בשכבות החלשות. אותו הדבר לגבי כלי פלסטיק. הצריכה בישראל היא פי חמש. לכן גם כאן אנחנו צריכים להוריד".

במהלך הישיבה אמר ראש הממשלה בנט: "חובה להתווכח, אבל אני מבקש בלי ציוצים. שלא נעלה על עצים שלא ניתן לרדת מהם".

ישיבת הממשלה היום (צילום: Emil Salman/POOL)

בפתח ישיבת הממשלה אמר בנט, כשמתייחס לתקציב, כי הוא "לא משרת אינטרס של מגזר זה או אחר, אלא של כל מדינת ישראל". עוד אמר בנט כי "בחדר הזה יש הרבה רצון טוב ומוכנות גבוהה להעביר את התקציב".

"לאחר שלוש שנים שהמדינה פועלת בלי תקציב, אנחנו מביאים היום את תקציב 2022-2021. זהו תקציב של השקעה בעתיד, של צמיחה. אנחנו משקיעים בתחבורה ציבורית, תשתית אינטרנט, חינוך איכותי, מערכת הבריאות, בחיילים שלנו, איכות הסביבה בה יחיו ילדינו ושירותים ממשלתיים טובים יותר". אמר בנט.

הקושי צפוי להיות אחרי אישור הממשלה, אז יגיעו דיוני התקציב לדיונים בכנסת, שם צפויים קשיים רבים בהשגת 61 חברי כנסת שיתמכו בהעברתו. שר האוצר אביגדור ליברמן אמר על העברת התקציב: "לא ילך בקלות".

כאמור, בישיבת הממשלה ינסו לאשר רפורמות רבות אחרי שנים של קיפאון פוליטי, וביניהן אגרות גודש במרכזי ערי המרכז, וכן מיסים על מוצרי חד פעמי ושתיה מתוקה, מיסים שיקשו על הציבור החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר