העימות הימי

בריטניה מאשימה את איראן: תקיפה מכוונת

תקיפת הספינה בבעלות ישראלית במפרץ עומאן: בריטניה, שאחד מאזרחיה נהרג בתקרית, מפרסמת הודעת גינוי ומפנה אצבע מאשימה כלפי איראן - שהכחישה היום מעורבות (עולם)

(צילום: 'פליט מון')

תקיפת המכלית "מרסר סטריט", שהופעלה על ידי חברה בבעלות ישראלית: משרד החוץ של בריטניה מפרס הערב (שלישי) הודעת גינוי לתקרית, בה נהרג אזרח בריטי.

"בריטניה מגנה את המתקפה הבלתי חוקית והמעורבת שבוצעה בכלי השיט מול חופי עומאן, והרגה אזרח בריטי ואזרח רומני", נמסר בהודעה.

שר החוץ הבריטי דומיניק ראאב הוסיף, "אנו מאמינים שהתקיפה הייתה מכוונת וממוקדת, ורואים בה הפרה ברורה של החוק הבינלאומי מצד איראן".

הוא פירט כי הערכות המודיעין הבריטיות מלמדות על מעורבות איראנית, והוסיף, "איראן חייבת לחדול מההתקפות האלה, אנחנו עובדים עם השותפים הבינלאומיים שלנו לתגובה מתואמת".

מוקדם יותר היום, הכחיש דובר משרד החוץ בטהרן מעורבות איראנית בתקיפת הספינה. לדבריו, מדובר בהאשמות שווא המופצות על ידי ישראל.

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב על כך בישיבת הממשלה ואמר: "שמעתי עכשיו שאיראן, באופן פחדני, מנסה להתחמק מאחריותה על האירוע, הם מתכחשים לזה. אז אני קובע כאן באופן מוחלט: איראן היא זו שביצעה את התקיפה נגד הספינה".

בנט הוסיף, "ההתנהלות הביריונית של איראן מסוכנת לא רק לישראל, אלא פוגעת באינטרסים גלובליים, בחופש השיט ובסחר הבינלאומי. הראיות המודיעיניות לכך קיימות ואנו מצפים שהמערכת הבינלאומית תבהיר למשטר האיראני שהם עשו טעות קשה. אנחנו, בכל מקרה, יודעים להעביר את המסר לאיראן בדרכים שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר