תקיפה הספינה

בלינקן מאשים את איראן; 'אור ירוק' לתגובה

אחרי בריטניה, גם מזכיר המדינה האמריקני מאשים את איראן בתקיפת הספינה הישראלית • דיווח: "ארה"ב, בריטניה ורוסיה העניקו לישראל "אור ירוק" לתקוף מטרות איראניות" (אקטואלי)

הנזק בספינה (צילום: ללא)

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר הערב (ראשון) כי ארה"ב משוכנעת שאיראן ביצעה את המתקפה נגד הספינה הנמצאת בבעלות ישראלית בחופי עומאן.

"אחרי חקירה אנחנו בטוחים שאיראן עומדת מאחורי ההתקפה על הספינה", אמר בלינקן. "אין הצדקה להתקפה הזו שמצטרפת להתנהגות תוקפנית אחרת של איראן באזור".

"אנחנו ובעלות בריתנו ושותפינו מגנים את המתקפה על הספינה, שהיא אוניית מסחר ששטה באופן שלו במים בינלאומיים. מדובר בשיטת פעולה שאיראן משתמשת בה יותר ויותר באזור".

בלינקן המשיך, "הפעולות האלו מאיימות על חופש השיט בנתיב המים הקריטי הזה, על השיט הבינלאומי והמחסר הבינלאומי, וגם על החיים של האנשים על כלי השיט. אנחנו עובדים יחד עם השותפים שלנו לגבי הצעדים הבאים שלנו, ואנחנו נועצים עם ממשלות בתוך האזור ומחוצה לו על התגובה ההולמת, שתבוא בקרוב".

דבריו של בלינקן, אחרי הצהרה דומה מצד בריטניה, כאשר לדברי שר החוץ הבריטי דומיניק ראאב, "אנו מאמינים שהתקיפה הייתה מכוונת וממוקדת, ורואים בה הפרה ברורה של החוק הבינלאומי מצד איראן".

לפי דיווח הערב בעיתון "אל-ג'רידה" היוצא בכווית, שציטט גורמים אמריקנים, ארצות הברית, בריטניה ורוסיה העניקו לישראל "אור ירוק" לתקוף מטרות איראניות בתגובה.

שר החוץ יאיר לפיד אומר הערב, "ביומיים האחרונים דיברתי גם עם מזכיר המדינה וגם עם עמיתיי בעולם בנושא. המשטר הרצחני באיראן ופעולות הטרור שהוא מייצא הם איום גלובלי".

"אני שמח שגם ארה"ב וגם בריטניה מגנים את פעולות הטרור האלה. האיום משלטון הטרור באיראן רק ייגבר לאחר עלייתו לשלטון של "התליין מטהראן" ראיסי. העולם כולו צריך להציב חומה בצורה - מדינית ובטחונית כנגד איראן. ישראל תמשיך את השיח עם בעלות בריתנו בעולם ונעבוד ביחד על הצעדים הדרושים כנגד הטרור האיראני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר