לאחר מחלה קשה

אבי הפרסום החרדי: הלך לעולמו בני גל ז"ל

בירושלים הלך לעולמו בני גל ז"ל, לאחר שסבל ממחלה קשה • היה מגדולי הפרסומאים במגזר החרדי ובשנים האחרונות מאמן בשיטת הקאוצ'ינג ומחבר הספר סודות הקאוצ'ינג היהודי (ארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
בני גל ז"ל (צילום: באדיבות המצלם)

ברוך דיין האמת: בבית החולים הלך הלילה (שני) לעולמו בני גל ז"ל, מי שהיה מגדולי אנשי הפרסום במגזר החרדי ובשנים האחרונות התחבר לעולם הקאוצ'ינג, אימון אישי, וחיבר את הספר 'סודות הקאוצ'ינג היהודי', בן 76 היה בפטירתו.

גל ז"ל נולד בקיבוץ בת אורן והיה איש אמונו של הגאון רבי צבי יהודה קוק ז"ל, מראשוני המתיישבים ביהודה ושומרון וממובילי תנועת ההתיישבות. היה מבעלי משרד הפרסום 'גל- אורן' ובשנים האחרונות היה קאוצ'ר. הוציא ספרים מרתקים על מסכת חייו ועל הקאוצ'רים. בסוף ימיו התגורר בירושלים ולאחרונה חלה במחלה הקשה.

העיתונאי בנימין ליפקין, עורך עיתון 'המבשר', ספד בשיחה עם 'כיכר השבת': "בני היה האיש שהמציא את הפרסום החרדי ועשה בו חיל. הוא יסד בעשר אצבעותיו את הסטנדרטים שבמרוצת השנים סללו את הדרך והעניקו את התשתית לכל מעצמת הפרסום החרדי.

"מעטים יודעים שבמשך שנים רבות, ללא כל תמורה אך באמונת אומן ובמקצוענות מיומנת, ישב בעורק מרכזי ביותר של קבלת החלטות שתרמה בצורה מכרעת לעידון פניה של הפרהסיה הישראלית. ואלו רק נקודות בודדות ביותר מתוך עוצמת דמותו של האיש הרוחני הזה, שהיה כסולם המוצב ארצה וראשו מגיע השמימה. חבל על דאבדין".

בשנת תשע"ה, בריאיון ל'כיכר השבת', סיפר גל ז"ל על הדרך שעשה מעולם הפרסום לעולם הבקאוצ'ינג: "קראתי פעם כתבה בנושא באיזה עיתון לפני 25 שנה, לא הבנתי כלום וחיפשתי את הכתב, כי הייתה לי תחושה שזו תהיה השפה של העתיד, הקדשתי יום עבודה כדי לפגוש אותו ולאחר שנפגשנו, התחלתי ללמוד היו אז בארץ מעטים שבכלל ידעו מהו קואצ'ינג. בהמשך עברתי לבסס את כל העסק שלי לפי מה שלמדתי באימון, יישמתי והשתניתי ועשיתי פריצות דרך, לא את כולן ידעתי לעשות - הקאוצ'ינג עזר לי להתמיד ולהצליח.

"לפני כעשור, כשפרשתי מעולם הפרסום, היה לי חלום לייסד את הקאוצ'ינג על תורתנו הקדושה, לחסוך את הצורך להשתמש בעבודה זרה, הייתה פה איזו שליחות לייצר משהו יהודי גלאט. כשאני מרצה על המודל הזה בוועידת המאמנים הם חוטפים הלם, הם מנסים לברר, כי הם מרגישים שיש פה משהו יותר שורשי ומאוד מתרשמים מזה. אותי זה מרתק כי יש פה גם קידוש ה' עצום, רואים את החכמה היהודית בכל צעד ושעל, בפיתוח המידות, במוסר ובעבודה עצמית. ודווקא בדברים שיש להם קשר עם המציאות. זה מדהים".

"גם בתחום החינוך אנחנו עושים פריצות דרך עצומות עם ראשי ישיבות ובהתנהלות עם צעירים. הדורות משתנים והרוחות מנשבות, והאימון נותן להם כלים לחבר את זה לחיים וליצור ריכוז נכון של תורה והלכה וקידוש ה' - עם חיים ותכלס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר