תקיפת הספינה הישראלית

ר"מ בריטניה: איראן צריכה לשאת באחריות

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי איראן צריכה לכבד את חופש השייט, וכי תקיפת הספינה הישראלית היא "מתקפה שערורייתית". בתקיפה נהרגו אזרח בריטי ואזרח רומני (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון (צילום: Shutterstock)

אחרי תקיפת הספינה הישראלית בבעלותו של איש העסקים הישראלי אייל עופר, בה נהרגו שני בני אדם, בהם אזרח בריטי, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר הערב (שני) כי המתקפה שעשתה איראן היא "מתקפה שערורייתית".

בהמשך דבריו אמר ג'ונסון כי איראן תצטרך לשאת באחריות למתקפה. עוד אמר כי "זה לחלוטין בלתי מתקבל על הדעת. זו מתקפה מזעזעת על השיט המסחרי" אמר ראש הממשלה הבריטי. "איראן, כמו כל מדינה אחרת, נדרשת לכבד את חופש השייט ברחבי העולם ובריטניה תמשיך להתעקש על כך".

אתמול הכחיש דובר משרד החוץ האיראני מעורבות באירוע, אלא שבכירים במעצמות רבות בהן רוסיה, בריטניה וארצות הברית טוענים כי אכן התקיפה הייתה איראנית.

לפי דיווחים בעיתון "אל-ג'רידה" היוצא בכווית, שציטט גורמים אמריקנים, ארצות הברית, בריטניה ורוסיה העניקו לישראל "אור ירוק" לתקוף מטרות איראניות בתגובה.

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס אתמול בפתח ישיבת הממשלה לתקיפה האיראנית ואמר "בימים האחרונים העולם קיבל עוד תזכורת לתוקפנות האיראנית, הפעם בלב ים. האירנים, שתקפו בכלי טיס בלתי מאויישים את הספינה Mercer Street, כיוונו לפגוע במטרה ישראלית. במקום זה, המעשה הפיראטי שלהם הביא למותם של אזרח בריטי ואזרח רומני".

עוד אמר בנט כי "שמעתי עכשיו שאירן, באופן פחדני, מנסה להתחמק מאחריותה על האירוע, הם מתכחשים לזה. אז אני קובע כאן באופן מוחלט: אירן היא זו שביצעה את התקיפה נגד הספינה. הראיות המודיעיניות לכך קיימות ואנו מצפים שהמערכת הבינלאומית תבהיר למשטר האיראני שהם עשו טעות קשה. אנחנו, בכל מקרה, יודעים להעביר את המסר לאירן בדרכים שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר