אחרי הכניסה ההמונית מנתב"ג

בדרך לסגר בחגים? "אם לא נצליח להשתלט, נלך לסגר"

אחרי פרסומים לפיהם בכירים במשרד הבריאות מזהירים מפני סגר בחגים, רה"מ בנט סירב להכחיש את הדברים ואמר "אנחנו עם האצבע על הדופק כל הזמן. ייתכן ונידרש לצעדים כואבים" (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אחרי ההפקרות בנתב"ג - בדרך לסגר בחגים? (צילום: חיים גולדברג כיכר השבת)

אחרי שפורסם בגופי תקשורת שונים ציטוטים מבכירים במשרד הבריאות, ביניהם ציטוט לפיו ישראל תיאלץ ללכת לסגר במהלך חגי תשרי "לכולם זה ברור שאם לא נצליח להשתלט על הסיפור הזה, נלך לסגר" כך פורסם הבוקר ב'ידיעות אחרונות'.

ראש הממשלה נפתלי בנט לא הכחיש את הדברים הבוקר בישיבת הממשלה ואמר כי "צריך לומר ביושר – תקווה זו לא תוכנית עבודה. אנחנו כרגע מתמידים בקו שנקטנו, בהתאם למדד של סך החולים הקשים – מאושפזים, מונשמים, אקמו ועוד – ורוצים לראות את האפקט. אנחנו עם האצבע על הדופק כל הזמן. ייתכן ונידרש לצעדים כואבים".

עוד אמר בנט על העלייה בתחלואה הקשה ואמר כי "היינו ב-50, עברנו ל-100, כעבור 10 ימים ל-200 והצפי הוא שעוד 10 ימים יהיו 400 חולים. קצב ההכפלה מדאיג והמספרים מדברים בעד עצמם. אנחנו עושים מאמץ גדול לעודד התחסנות, שוקלים להרחיב את החיסון השלישי לצעירים יותר ומקווים לראות בלימה".

מוקדם יותר פורסם כי לצד התפשטות התחלואה והעלייה במספר חולים במצב קשה, משרד הבריאות צפוי להמליץ לקבינט הקורונה להוסיף הגבלות נוספות - כך פורסם לראשונה ב'N12'.

בין האפשרויות שנשקלות היא האופציה להחמרת התו הירוק, שיחול בכל מקום ולא רק במקומות ספציפיים. בנוסף, נשקלת האפשרות להחלת התו הירוק גם על הילדים - לא רק על מקומות סגורים מעל 100 איש.

הגבלה נוספת שנשקלת היא החזרת חובת עטיית מסיכות באירועים גם בשטח הפתוח כשישנם יותר מ-20 בני אדם.

עוד שוקל משרד הבריאות להמליץ לקבינט הקורונה להטיל חובת בדיקות לילדים במקומות בהם מושת התו הירוק, וגם אפשרות להחזיר הגבלות התקהלות מסויימות.

בנוסף, גם בתחום התעופה במשרד שוקלים להמליץ לשנות את מדיניות הטיסה מבחלק מהמדינות, ובמקום הטלת חובת בידוד בחזרה לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר