בימי היארצייט

כינוס מאות שלוחי חב"ד ב"ברית המועצות"

כינוס רב רושם בצל בעל ההילולא המקובל רבי לוי יצחק שניאורסאהן, אביו של הרבי מחב"ד, במלאות שלושים שנה למהפכת היהדות במדינות ברית המועצות לשעבר (חסידים)

(צילום: יחזקאל איטקין)

מאות שלוחי חב"ד, רבני ערים וקהילות יהודיות ב-15 מדינות בברית המועצות לשעבר, התכנסו בקזחטן, שם דנו במשך ארבעה ימים במגוון נושאים העומדים ברום היהדות במדינות אותן הם מייצגים.

הכינוס נערך במלון מפואר שבמרכז העיר אלמא אטא בקזחסטן, החל מיום רביעי, כ' במנחם-אב, יום ההילולא ה-77 של המקובל כ"ק רבי לוי יצחק שניאורסאהן זצוק"ל, אביו של הרבי מליובאוויטש זי"ע, אשר על-פי הוראתו יצאו למדינות אלו לפני כשלושים שנה מספר מועט של אברכים צעירים, ובברכתו והשפעתו התפתחה היהדות לבלי הכר, וכיום מאות משלוחיו ממלאים כל המדינות האלו.

הכינוס נפתח באוהל הקדוש בבית העלמין, בראשות מי שיזם ועמד בראש הכינוס, רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, יחד עם יו"ר כינוסי השלוחים ואיש המרכז לענייני חינוך הרה"ח ר' משה קוטלרסקי, רבה הראשי של מדינת קזחסטן ומארח הכינוס הרה"ח ר' ישעיהו אלעזר הכהן כהן, רבה הראשי של דנייפר הרה"ח ר' שמואל קמינצקי, הנגיד ר' אברהם שאולזון שפרס את חסותו על הכינוס, ובהשתתפות עוד מוותיקי וגדולי הרבנים והשלוחים העומדים כל אחד בראש מוסדות מפוארים, ובהם משמשים שלוחים רבים וחשובים נוספים, שהגיעו יחד במטוסים שהוחכרו במיוחד מרוסיה, אוקראינה, בלרוס והמדינות השכנות.

במהלך הכינוס הוקרא מכתבו של נשיא מדינת קזחסטאן, מר קאסים-ז'אמארט טוקייב, שהביע את תודתו לרבנים על התכנסותם בקזחסטן, סמוך ונראה למקום קבורתו של הצדיק בעל ההילולא, ושיגר את ברכתו לכל אזרחי המדינה.

משטרת אלמא-אטא הבטיחה את המקום בכל ימי הכינוס, מתוך הערכה וכבוד רב שהם רוחשים לפעילות חב"ד בקזחסטן, המתפרסת על-פני ערים רבות, ופועלת רבות וגדולות למען אלפי יהודי המדינה.

מאות המשתתפים הביעו את תודתם למארגני הכינוס הנהלת ארגון "אור אבנר" אשר במשך חודשים ארוכים עמלו והשקיעו לילות כימים להכנת הכינוס המוצלח, כשבעלי חברת 'פליישמן-פלס' נטלו על עצמם את הביצוע המורכב בהצלחה מיוחדת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר