הסלמה ביטחונית

רה"מ בנט במסר מאיים: "איראן יודעת שנגבה ממנה מחיר"

בנט ביקר בפיקוד הצפון יחד עם הרמטכ"ל, בעקבות התקיפה האיראנית במפרץ עומאן, ורמז כי ישראל תשיב במתקפה: "אי אפשר לשבת בשלווה בטהרן ולהצית את המזה"ת - הדבר הזה נגמר" (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון, עומר מרון, לע"מ)

ישראל ואיראן במסלול התנגשות, בעקבות הפגיעה בספינה בבעלות ישראלית ליד עומאן שהובילה למות אזרח בריטי ואזרח רומני: ראש הממשלה נפתלי בנט סייר היום (שלישי) בפיקוד הצפון עם הרמטכ"ל אביב כוכבי, מפקד הפיקוד האלוף אמיר ברעם וראש אגף המבצעים האלוף עודד בסיוק, שם קיבל הערכת מצב על הנעשה בזירה הצפונית, שם עומד מול ישראל ארגון חזבאללה המקבל תמיכה ישירה ורחבה מהמשטר האיראני.

ראש הממשלה רמז כי ישראל לא תשתוק על הנעשה, זאת לאחר שגם ארצות הברית ובריטניה הודיעו שאיראן תשלם מחיר על כך: "איראן יודעת כבר את המחיר שאנחנו גובים, כשמישהו מאיים על ביטחוננו. האיראנים צריכים להבין שאי אפשר לשבת בשלווה בטהרן ולהצית משם את כל המזרח התיכון. הדבר הזה נגמר".

"הגידול המשמעותי בתקציב הביטחון, בתקציב צה"ל, שהעברנו רק השבוע - משקף את זה. מול איראן נאומים לא מספיקים - צריך צה"ל חזק ובשביל זה צריך להשקיע הרבה משאבים, ואת זה אנחנו עושים".

בנט הבהיר שוב שהעובדות שיש בידי ישראל מוכיחות שהתקיפה נעשה ע"י האיראנים: "שיתפנו את המודיעין שלנו עם ידידנו בארצות הברית, בבריטניה ובמקומות אחרים. לאף אחד אין ספק מי עומד מאחורי האירוע, אבל אנחנו סיפקנו גם ראיות קשיחות ליתר ביטחון. בנושא הספינה ובנושא האיראני בכלל: אנחנו פועלים לרתום את העולם, אבל במקביל, יודעים גם לפעול לבד".

כזכור, בלילה שבין יום חמישי לשיש תקף מל"ט איראני ספינה בבעלותו של איש העסקים הישראלי אייל עופר. בתגובה תקפו מנהיגים בעולם את התקיפה, בראשם מבריטניה וארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר