בצל התקציב החדש

ח"כ מקלב ויו"ר ההסתדרות נפגשו בכדי למנוע פגיעה בעובדים חרדים

חבר הכנסת אורי מקלב מיהדות התורה נפגש היום עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד והשניים דנו בפגיעות בעובד החרדי. בר דוד: "אפעל למנוע פגיעה בעובדי המועצות הדתיות והעובדות" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

חבר הכנסת אורי מקלב ויו"ר הסתדרות העובדים החדשה מר ארנון בר דוד נועדו בלשכת יו"ר ההסתדרות בתל אביב, תוך מטרה למנוע פגיעה בזכויות העובדים.

מקלב העלה את הפגיעה שתתרחש בעובדות חרדיות עם החלטת שרי האוצר והכלכלה על הפסקת סבסוד מעונות היום לעובדות שאינן עוברות את מבחני כושר ההשתכרות ומרביתן מהמגזר החרדי.

ח"כ מקלב ציין כי על פי הערכות של מומחים וכלכלנים רבים, קיים חשש ממשי כי הפסקת סבסוד מעונות היום לעובדות חרדיות יוצאי אלפי עובדות ממעגל התעסוקה ויפגע בעובדות ובמשפחתן.

עוד העלה ח"כ אורי מקלב את הפגיעה הקשה הצפויה בעובדי המועצות הדתיות והרבנות הראשית עם כוונת הממשלה להחיל רפורמה בתחום הכשרות בארץ כחלק מחוק ההסדרים.

יו"ר ההסתדרות מר ארנון בר דוד אמר כי יפעל לטובת העובדים ולא יאפשר פגיעה בסקטור זה. כמו כן הנחה את צוותו לבחון את כוונת הממשלה להפסיק את סבסוד מעונות היום לעובדות חרדיות - דבר אשר על פניו מהווה פגיעה ממשית בעובדות מהחתך הסוציו אקונומי הנמוך.

ח"כ מקלב אמר כי: "בתוך כלל הגזירות שהממשלה מביאה על הציבור החרדי יש פגיעה ממשית בעובדים. הם מבקשים להעסיק עובדים בשבת, פוגעים באפשרות לצאת לעבודה על ידי הפסקת סבסוד מעונות היום ובנושא הכשרות. בסופו של דבר, מעבר לנושא הערכי- אמוני- יש כאן פגיעה בזכויות העובדים ואנחנו מקווים לשיתוף פעולה כדי להגן על העובדים ולא לאפשר פגיעה בהם. לצערנו פעילות הממשלה יש בה מימד של פגיעה בזכויות העובדים ותנאיהם. אנו מבקשים למנוע מצב של ניצול עובדים, וזאת ללא פגיעה במעסיקים- המהווים מקור תעסוקה יציב עבורם. אנחנו שמחים על הבעת הרצון של ההסתדרות לסייע לעובדים מהציבור החרדי אל מול כל הפגיעה הצפויה בהם".

יו"ר ההסתדרות מר ארנון בר דוד: "אנו בהסתדרות דואגים לרווחת העובדים ולמניעת פגיעה בזכויותיהם, ולא משנה מאיזה מגזר או רקע הם מגיעים. אנו ערים לשינויים ולתמורות המתרחשות בשוק העבודה במגזר ונעשה כל שביכולתנו כדי לסייע להם. ההחלטות החדשות של שרי האוצר, הכלכלה והכשרות הינן בעלות משמעות כבדה ועשויות לפגוע באופן ממשי בציבור גדול של עובדים ועובדות מהמגזר החרדי. אנו נפעל בכדי להגן על זכויותיהם ועל אפשרותם לצאת לעבוד ולפרנס את משפחותיהם. נשתף פעולה וניתן גב גם ברמה הפרלמנטרית לצורך כך. ההסתדרות היא הבית של כל, אבל של כל העובדים בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר