"לא שמרו על קדושת המקום"

בית שמש: העירייה הרסה בית כנסת עם ספר התורה בפנים

בית הכנסת של קהילת חניכי הישיבות בעיר בית שמש נהרס בשעת בוקר מוקדמת על ידי העירייה, וזאת יותר מארבע שנים להקמת המקום • המתפללים זועמים: ספר התורה היה בפנים (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

בקהילה החרדית בעיר בית שמש זועמים על התנהלות העירייה בעקבות הרס בית כנסת, בשעה שספר התורה נמצא בפנים. לטענתם, עובדי העירייה כלל לא טרחו להוציא את ספרי הקודש מתוך בית הכנסת לפני הריסתו.

מדובר במבנה עראי, קראוון, שנבנה לפני ארבע שנים ומשמש את קהילת 'חניכי הישיבות' ברמה ג'. אתמול, בשעת בוקר מוקדמת, הגיעו למקום מטעם העירייה והרסו את המבנה כולו.

התושבים מאשימים את העירייה וטוענים כי הפקחים והעובדים שביצעו את ההרס, לא הקפידו כלל על קדושת המקום, ולא התייחסו לעובדה שהם הורסים בית תפילה ומקום קדוש.

בזמן שבית הכנסת נהרס כולו, היה בתוכו את הציוד המלא, כולל ריהוט ועוד. אך עיקר הזעם על התנהלות העירייה, בשל העובדה שהמקום נהרס כאשר ספר התורה היה בפנים.

אחד המתפללים תוהה בשיחה עם 'כיכר השבת', "גם אם מבחינה חוקית העירייה הייתה צריכה לפנות את בית הכנסת, עדיין מצופה בעיר יהודית עם רוב חרדי וראש עיר דתייה להקפיד לפחות במעט על קדושת ספר התורה שהיה בפנים".

תגובת עיריית בית שמש: "בוצעה הריסה לבנייה טרייה במגרש 609. על פי הממצאים במקום נראה כי מדובר היה בגן ילדים. עבודת הפיקוח נעשתה כתוצאה מתלונות תושבים על עבודות לא חוקיות במקום באמצע הלילה. במהלך פעילות צוותי הפיקוח לא היה נראה פעילות בית כנסת במקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר