בשיאה של החופשה

שלוש רקטות שוגרו מלבנון - שתיים נפלו בצפון; צה"ל מגיב

בשעה 12:15 הופעלה אזעקה באזור קריית שמונה, בימים בהם הצפון עמוס בנופשים; תושבים שמעו הדי פיצוצים ומצה"ל נמסר כי שוגרו 3 רקטות מלבנון; כוחות צה"ל מגיבים בירי ארטילריה (אקטואליה)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו באב תשפ"א | 04.08.21
עשן מיתמר בגליל העליון (צילום: כיכר השבת)

בשעה 12:15 בצהריים (רביעי) הופעלה אזעקת צבע אדום באזור קריית שמונה, בכפר גלעדי ובתל חי, בימים בהם הצפון עמוס בנופשים ישראלים, בעקבות שיגור שלוש רקטות מלבנון, כאשר שתיים מהן התפוצצו בשטח ישראל. דובר צה"ל הדגיש כי "בשלב זה, אין הנחיות מיוחדות לעורף ביישובים הסמוכים לגבול לבנון".

מעט לאחר השעה 14:00 נמסר מדובר צה"ל כי צה"ל תוקף פעם נוספת לאורך גבול לבנון. "כוחות ארטילריים של צה"ל תוקפים כעת לאורך כל גבול לבנון בתגובה לירי הרקטות לשטח ישראל מוקדם יותר היום", נמסר.

כעבור כמחצית השעה נמסר על תקיפה שלישית של צה"ל בלבנון. "כוחות ארטילריים של צה"ל תקפו כעת פעם נוספת בתגובה לירי הרקטות לשטח ישראל".

(צילום: דוברות איחוד הצלה)

תושבים רבים דיווחו על שמיעת פיצוצים, ככל הנראה בשל נפילת הרקטות בגליל העליון. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי לארבעה נפגעי חרדה, בחסדי שמים לא ידוע על נפגעי גוף.

(צילום: מנחם שניר)

מפרטים ראשונים עולה כי נורו, כאמור, שלוש רקטות מלבנון לעבר קריית שמונה, שתי רקטות נפלו בישראל בשטחים פתוחים, ואילו הרקטה השלישית התפוצצה בלבנון מיד עם שיגורה.

באחד היישובים בגליל העליון פרצה דליקה ועשן נראה מיתמר במקום, נבדק האם מדובר במקום נפילת הרקטה.

(צילום: ערן לפל דוברות מד"א)

כוחות צה"ל מגיבים בירי ארטילריה לעבר מקור שיגור הרקטות בלבנון, ותושבים מדווחים על שמיעת הדי ירי במרחב, ככל הנראה בעקבות התגובה הצה"לית.

דובר צה"ל מסר כי "זוהו שלושה שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. מתוכם שיגור אחד כושל שנפל בשטח לבנון ושני שיגורים שנפלו בשטח הארץ. בתגובה, כוחות ארטילריים של צה"ל תוקפים בשטח לבנון".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר הביטחון, בני גנץ, עודכנו במליאת הכנסת אודות המתרחש בצפון, וסיכמו את המשך ניהול האירוע. בהתאם להתפתחויות, רה"מ יקבל עדכונים באופן שוטף.

כזכור, לפני כשבועיים נשמעו אזעקות בגליל בעקבות ירי של שתי רקטות מלבנון. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. צה"ל הגיב בירי פגזים. בצה"ל העריכו כי גורמים פלסטינים בלבנון ירו את הרקטות.

(צילום: דוברות איחוד הצלה)
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
(צילום: דוברות איחוד הצלה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר