דיין האמת

נפטר המנהל המיתולוגי של 'בית יעקב' בבורו פארק

לאחר ששימש במשך 66 שנים - ועד ליומו האחרון - כמנהל 'בית יעקב' בבורו פארק, שבו התחנכו רבבות תלמידות, נפטר הרב אשר לעמל עהרנרייך בגיל 93 • ההלוויה - היום (חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
המנוח נואם בביה"ס; מבנה ביה"ס (צילום: באדיבות המצלם; צילום מסך מתוך Google Maps)

ברוך דיין האמת: מבורו פארק מגיעה הבשורה על פטירת הרב עהרנרייך, המנהל הרוחני המיתולוגי של בית יעקב המקומי.

לאחר ששימש במשך 66 שנים רצופות (!), עד ליומו האחרון, כמנהל בית הספר החרדי 'בית יעקב בורו פארק', שבו התחנכו במשך השנים, על פי ההערכות, רבבות תלמידות מברוקלין וגם מיישובי הסביבה - נפטר אמש (שלישי) הרב אשר לעמל עהרנרייך, והוא בגיל 93.

המנוח נולד בשנת 1928 בעיר ברזנה שבסלובקיה, כאשר בגיל 16 היגרה משפחתו לארצות הברית. הוא התחנך בישיבות 'תורה ודעת' ו'בית מדרש עליון'.

כאשר סיים את חוק לימודיו בישיבה והתחתן, תכנן לשמש כמגיד שיעור בישיבה אך לבסוף קיבל על עצמו את משרת הניהול של 'בית יעקב' בבורו פארק, אז בית ספר קטן. מאז התחנכו שם כשלושה דורות של מיטב בנות בורו פארק והסביבה.

כאשר תלמידות נישאו הן שלחו את בנותיהן ל'בית יעקב בורו פארק', וכך נעשה גם עם הנכדות. לאורך השנים, עם הניסיונות המשתנים, ניהל הרב עהרנרייך ביד רמה את בית הספר.

המנהל הגשמי של בית הספר, רבי נחמן בלסבלג, ספד לחברו בשיחה עם אתר החדשות החרדי המקומי 'בורו פארק 24': "לפני מספר שנים קיימנו אירוע לבוגרות בית הספר, שנערך בלייקווד. התורים למפגש עם הרב עהרנרייך היו ארוכים, כאילו הוא היה אדמו"ר... והוא זכר כל תלמידה בשמה".

הלוויתו תתקיים היום (רביעי) בשעה 11.30 (שעון ניו יורק), ותצא ממבנה 'בית יעקב בורו פארק' שברחוב ה-46 שבו השקיע את חייו, אל עבר בית העלמין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר