המבצע יפסק?

ארגון הבריאות העולמי קורא לא להתחסן בחיסון השלישי

יו"ר ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברייסוס, קורא להפסיק את מבצע החיסונים השלישי על מנת שגם מדינות מתפתחות שלא קיבלו אותן, יוכלו לקבל את החיסונים (בעולם)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
יו"ר ארגון הבריאות העולמי ቴዎድሮስ አድሓኖም ገብረኢየሱስ (צילום: shutterstock)

יו"ר ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברייסוס, קורא למדינות העולם לא לחסן בחיסון השלישי נגד קורונה, כדי שלא לצמצם את מלאי החיסונים העולמי.

טדרוס קרא למדינות העולם לחכות עם התחלת מבצע החיסונים השלישי לפחות עד לחודש ספטמבר, על מנת ששאר המדינות, שלהן יש פחות כסף ולא הספיקו עדיין לקבל את החיסון הראשון והשני - יוכלו לקבלו. מטרת ארגון הבריאות העולמי היא להגיע ל-10 אחוז מחוסנים מכלל האוכלוסייה ברחבי העולם.

"אני מבין את הדאגה של הממשלות שרוצות להגן על אזרחיהן מווריאנט הדלתא, אבל אנחנו לא יכולים לקבל את העובדה שמדינות שכבר השתמשו ברוב אספקת החיסונים העולמית – ישתמשו עכשיו בעוד חיסונים" אמר.

"אנו צריכים שינוי דחוף, ממצב שבו מרבית החיסונים מגיעים למדינות בעלות הכנסה גבוהה למצב שבו מרביתם מגיעים למדינות עם הכנסה נמוכה".

כזכור, ישראל הייתה המדינה הראשונה בעולם שהחלה במתן החיסון השלישי, כבר החל מתחילת השבוע שעבר נפתח מבצע החיסונים כשהוא מוצע למבוגרים מעל גיל 60 שעברו חמש חודשים מאז חיסונם השני. משרד הבריאות דיווח הבוקר כי מספר המתחסנים בחיסון השלישי עומד על 182,444.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר