בדיקת 'כיכר'

נתוני ההתחסנות בערים החרדיות - נחשפים

אחוז המתחסנים בערים החרדיות אמנם נמוך מאוד ביחס לשאר ערי הארץ, אך יחד עם זאת, מספר המחלימים, המחוסנים גם הם - לא נכלל בחישוב. כל הנתונים (אקטואליה)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

משרד הבריאות מעדכן מדי יום את נתוני ההתחסנות ברחבי הארץ במנה הראשונה והשנייה. הבוקר (חמישי) 5,797,586 התחסנו במנת החיסון הראשונה ו-5,387,452 התחסנו במנה השנייה. עד כה החלימו מהנגיף 855,437 בני אדם.

כמיליון ישראלים יכולים לקבל את מנת החיסון - אך בוחרים שלא. קמפיינים קונספרטיביים שקריים ובלתי מבוססים שמתפרסמים ברשת גורמים לרבים להימנע מחיסון, כשבנתיים זן הדלתא של נגיף הקורונה ממשיך להשתולל.

אחוז המתחסנים הנמוך ביותר שייך לפזורה הבדואית, כך לדוגמה העיר ביר הדאג' הבדואית עומדת רק עם 2.5 אחוז מתחסנים בחיסון הראשון והנתונים קרובים לכך ביישובים בדואים נוספים.

הערים החרדיות אמנם גם נשארות מאחור, כאשר על פי הנתונים, בערים החרדיות אחוז המתחסנים נמוך ביחס לשאר הארץ, יחד עם זאת, הנתונים של המתחסנים לא מתייחסים ל'תו הירוק' ולמחלימים, אלא רק רק לחיסון ומחלימים אינם נכללים בספירה, בצירוף עם אחוז התחלואה הנמוך בערים החרדיות, המספרים של המחוסנים מפני הנגיף כנראה גבוהים הרבה יותר.

על פי הנתונים, אחוז המתחסנים בעיר ביתר עילית עומד על 24.91 אחוז מתחסנים במנה ראשונה ו-19.35 אחוז במנה שנייה. למרות זאת מספר החולים הפעילים בעיר נמוך מ-15 וציון העיר הוא 2.1 שנחשב נמוך מאוד.

בעמנואל הנתונים גם נמוכים כשאחוז המתחסנים במנה ראשונה נמוך אף יותר מביתר עילית ועומד על 23.2% אחוז, אך המתחסנים במנה שנייה גבוה מביתר ועומד על 20.02%.

במודיעין עילית הפער בין המתחסנים בחיסון הראשון לשני גבוה ועומד על מעל שמונה אחוזים, אחוז המתחסנים במנה ראשונה: 27.75% ואחוז המתחסנים בשנייה - 19.21%.

בית שמש שחלק מאוכלוסייתה חילונית גם נשארת מאחור עם רק 33.3% מתחסנים במנה ראשונה ו-28.61% במנה השנייה.

רכסים עם הנתון הגבוה ביותר מבין הערים החרדיות - 36.57% מתחסנים במנה ראשונה ו-29.14% מתחסנים במנה השנייה.

אלעד שמוגדרת כ'עיר כתומה' עם ציון של 6.7, רק עם 29.46% מתחסנים במנה ראשונה ו-23.41% במנה שנייה.

בני ברק שגם היא 'כתומה', גם לא ממוקמת גבוה ברשימה כש-34.58% מתושבי העיר התחסנו במנה ראשונה, אך רק 27.58% התחסנו במנה שנייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר