'המבדיל' | כל מוצ"ש

המנכ"ל של הגר"ש אלתר ואיש העסקים ישראל צישנסקי נחשף • צפו

איש העסקים ישראל צישינסקי, פורס בפני זלמן שטוב את סיפור חייו המרתק, מהקמת ארגון חסד - עוד בהיותו בחור עובר בעסקיו הרבים וכלה בהיותו איש אמונו של הגר"ש אלתר (ארץ)

(צילום: אברומי לינשה • מפיק: איציק אוחנה)

השבוע מתארח בתכנית "המבדיל" איש העסקים והחסד ישראל צישינסקי, ממקימי ארגון החסד רפואה ושמחה ובעליה של חברת הנדל"ן חמדת הארץ, כדי לדבר על שילוב חסד עם ביזנעס.

שבע עשרה שנה אחורה יצאו קבוצה צעירה של בחורים מחסידות גור כדי לנגן בבתי חולים, ולהפיח שמחה אצל החולים ובני משפחותיהם. כיום כבר הבינו שמוזיקה היא חלק מתהליך הריפוי, אך בזמנו התחום היה בחיתוליו.

את הארגון שהוקם אח"כ על ידי צישינסקי וחבריו עניינו דברים נוספים בעלי פרספקטיבה רחבה יותר; תוך כדי הניגונים והשירה - צישינסקי רואה כי חולים רבים מתקשים בדברים אחרים מעבר לחולי עצמו.

הנסיעות לבתי החולים למשל, עולות הון עתק, ואדם שצריך ללכת פעם או כמה פעמים בשבוע לבתי חולים עם אמבולנס משלם סכומים אגדיים, עוד לפני הטיפול עצמו.

כך נרתמים החבר'ה כדי להעביר חולים ממקום למקום, להביא הביתה תרופות מבתי המרקחת ועוד, מה שעזר מאוד כלכלית לחולים. חולים שהיו זקוקים לאמבולנס נלקחו על ידי הרכש החדש של הארגון, שלטובתו לקחו המייסדים משכנתא מן הבנק.

כיום הארגון מונה מעל לעשרת אלפים מתנדבים, כמה אמבולנסים ואופנוע שדואג להעביר לחולים תרופות. מוקדנים רבים יושבים ומזדרים את מערך הנסיעות על מנת שאדם מדימונה שצריך להגיע לטיפול בירושלים גם ימצא את הנסיעה שלו, כך גם לגבי העברות של תרופות מהארץ לחו"ל והפוך.

אנקדוטה מעניינת בתוך ארגון השינוע הגדול הזה הוא בקשתו של יהודי מאירן מצישינסקי, שיעביר לו תפילין של רבינו תם. התפילין הועברו.

לצד החסד, ישנו גם איש העסקים המוקד והמדוייק. ב-2103 מקים צישינסקי את חברת הנדל"ן 'חמדת הארץ', שמתמחה בבניה דווקא בארץ ישראל מתוך תפיסה שארץ ישראל היא קדושה ויש עניין לבנות בה.

צישינסקי, משמש גם כמנכ"ל אצל ראש הישיבה ר' שאול אלתר. כשהקהילה החדשה הוקמה היה צורך באדם בעל יכולות יזמיות כדי לארגן את העסק לקליטה של מאות ואלפים, החל מבתי ספר, מוסדות ישיבות וכן הלאה.

אחת מהפעולות הגדולות שנערכו לאחרונה על ידי צישינסקי היא גיוס ההמונים למוסדות, דבר שהצליח ליצור סחף אדיר והזכום הסופי הסתכם בעשרות רבות של מליונים. מעבר לתרומה הכלכלית, יש כאן הבחנה והכרה באותם אנשים אשר מקימים קהילה חדשה, דבר חשוב בעצם היותו.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם. את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה. שבוע טוב וקיץ בריא.

צפו בריאיון המרתק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר