"לן בעומקה של תורה"

מהמחלה הקשה: ראש 'ישיבת שדרות' הגר"א גמליאל זצ"ל

אבל בעיר שדרות עם היוודע דבר הסתלקותו של הגאון רבי אריה גמליאל, ראש 'ישיבת שדרות' • בעבר כיהן כח"כ מטעם ש"ס • הראשון לציון: "גידל דורות של תלמידים" • דרעי: "נזדכך ביסורים" (דיין האמת)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב אריה גמליאל ז"ל (צילום: יעקב כהן)

בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק הלך הלילה (שישי) לעולמו, הגאון רבי אריה גמליאל זצ"ל, ראש ישיבת שדרות, מגדולי מרביצי התורה בעיר ומחבר הספר 'בית גמליאל' על הרמב"ם. בן 70 היה בפטירתו.

בשנה האחרונה חלה הרב במלחה הנוראה ואושפז בבית החולים 'תל השומר' ובהמשך הועבר לבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק. בחודש האחרון חלה הידרדרות קשה במצבו והלילה הוא השיב את נשמתו ליוצרה.

בצעירותו למד ב'ישיבת הדרום' בעיר באר שבע ולאחר מכן ב'ישיבת הנגב', שם הוסמך לרבנות. בשנת 1988 נבחר לכהן כחבר כנסת מטעם תנועת ש"ס ובין היתר שימש כסגן השר לשירותי דת.

הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, שבצעירותו למד חברותא עם הרב גמליאל, ספד: "שמעתי בצער רב על הסתלקותו מאיתנו של ידידנו ראש ישיבת ׳שדרות׳ הגאון רבי אריה גמליאל זצ"ל. הרב זצ"ל זכה וזיכה את הרבים, גידל דורות של תלמידים, היה חריף ובקי, לן בעומקה של תורה בדרך לימוד ישרה ונלחם ליישב את דרכו של מרן אאמו"ר זצ"ל.

"זכורני כי עוד לפני כיובל שנים בעת לימודנו בחברותא בישיבת הנגב גם בזמן ההפסקות, ניכר כי עדיו לגדולות שקדנותו וחריפותו וחדוות לימוד התורה שבו היו לסמל ולמופת, עולם התורה יחסר את אחד מטובי בניו. תנחומי למשפחתו הכבודה ותלמידיו הרבים".

יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, פרסם הבוקר הודעת אבל בה נאמר: "בצער רב קיבלתי את הבשורה הקשה על פטירתו לאחר שנזדכך ביסורים של ידידי ורעי חברי ושותפי לדרך, ראש ישיבת שדרות הגאון הרב אריה גמליאל זצ"ל אשר מסר נפשו עשרות בשנים להקמת עולה של תורה, זכה הגאון זצ"ל ויחד עם רעייתו הרבנית שתחי' הפריח את השממה בעיר שדרות, זיכה את הרבים והקים והנהיג קהילות.

"בשמי ובשם כל משפחת ש"ס - תנחומים לרעייתו שתחי' ולכל משפחתו הכבודה, בעל הנחמות ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון, במורשתו ובתורתו אשר הותיר אחריו תנוחמו. יהי זכרו ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר