ההתפתחות בצפון

גנץ למזכיר האמריקני: לעצור את הירי מלבנון

שר הביטחון גנץ שוחח עם מזכיר המדינה האמריקני, על הירי הבלתי חוקי מלבנון, ודרש ממנו לעצור זאת. גנץ, גם שוחח עם המזכיר על ההתפתחויות האחרונות של איראן (העולם הערבי)

ב. ניסני | כיכר השבת |
גנץ ומזכיר ההגנה סיירו בכיפת ברזל; ארכיון (צילום: טל עוז, משרד הביטחון. תמונות: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

לאחר שביום שישי האחרון, שוגרו לפחות עשרה שיגורים זוהו מדום לבנון לעבר רמת הגולן ואצבע הגליל. ורקטה אחת התפוצצה בשטח ישראל, שר הביטחון בני גנץ, שוחח עם מזכיר המדינה האמריקני, לויד אוסטין.

יצוין, כי השיחה בין השניים, היא שיחה שנקבעה מראש, טרם האירועים האחרונים בצפון. ועל כן, השיחה התמקדה גם בנושא התוקפנות האיראנית, בדגש על הפעולה האחרונה במרסר סטריט שגבתה חיי אדם.

גנץ הודה למזכיר ההגנה על הפעולות שהובילה ארה"ב עד כה, בהן חקירה מהירה וגינוי של איראן בשדה הבינלאומי, ואמר כי בראייתו יש להעצים את הפעולות בכדי לבלום את התוקפנות של איראן במרחב, גם בהיבט פיתוח הגרעין וגם בפעולות באזורים שונים במזרח התיכון, בדגש על השימוש בכטב"מים ורקטות. עוד אמר גנץ, כי מינוי ראיסי לנשיא מצביע על הקצנה צפויה במדיניות האיראנית.

גנץ עדכן את אוסטין בירי שהתבצע ביומיים האחרונים לשטח ישראל, ואמר לו כי על רקע המצב השברירי בלבנון, ישראל מבקשת מהקהילה הבינלאומית כולה וארה"ב בפרט, לפעול מול מדינת לבנון בכדי לעצור את הירי הבלתי חוקי משטחה. גנץ אמר למזכיר ההגנה כי מערכת הביטחון הישראלית מוכנה לכל תרחיש, ותמשיך לפעול נגד חיזבאללה ושלוחיו בכדי להגן על אזרחי ישראל. לצד זאת, ישראל מוכנה לסייע בידי הקהילה הבינלאומית, על מנת להעביר עזרה הומניטרית ללבנון, כולל משטחה במידת הצורך.

כזכור, ארגון הטרור חיזבאללה קיבל עליו את האחריות לירי. לדבריו, הארגון שיגר עשרות רקטות בתגובה לתקיפות צה"ל בלילה שבין רביעי לחמישי.

מדובר צה"ל כי צה"ל תוקף פעם נוספת לאורך גבול לבנון. "כוחות ארטילריים של צה"ל תוקפים כעת לאורך כל גבול לבנון בתגובה לירי הרקטות לשטח ישראל מוקדם יותר היום", נמסר. מאוחר יותר, בשעות הלילה, צה"ל שב ותקף בדום לבנון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר