"הגבנו בצורה מידתית"

נסראללה על ההתפתחות בצפון: "ישראל מפחדת מאיתנו"

לאחר החיזוק שקיבל מאיראן, מזכ"ל חיזבאללה נאם הערב ואמר, כי התקיפה של ארגונו לעבר ישראל הייתה מחושבת ומידתית: "לאט לאט, ישראל מנסה להשיב את המצב בלבנון לקדמותו", אמר (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
נסראללה. ארכיון (צילום מסך מתוך שידורי אל מנאר)

לאחר מטחי הרקטות לכיוון ישראל מלבנון - בסוף השבוע האחרון, איראן התייחסה להתפתחויות והכריזה, כי בזמן ממשלת בנט, המשוואה לא השתנתה.

מטח הרקטות מלבנון נחשב לחריג במיוחד - בעקבות לקיחת האחריות המהירה של חיזבאללה עליו וזהו שיגור ראשון של ארגון הטרור לעבר ישראל מאז תום מלחמת לבנון השנייה, מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נאם הערב (מוצ"ש) - נאום מתוכנן מראש - לרגל יום השנה ה-15 למלחמת לבנון השנייה, והסביר, "נדרשה תגובה מהירה מצד חיזבאללה על התקיפות של חיל האוויר בדרום לבנון, לראשונה זה 15 שנה. אם התגובה הייתה מתעכבת, לא היה לה שום ערך".

חיזבאללה מפרסם תיעוד של ירי הרקטות לעבר ישראל

"זו הייתה תגובה מחושבת", הוסיף ואמר רב המרצחים מלבנון, "אנחנו בחרנו שטח פתוח בהר דב בסביבת מוצבים צבאיים. בחרנו אזור שאין בו איכרים וחקלאים. החלטנו לעשות את זה בבוקר. לא ירינו בלילה כי לא רצינו שיהיה פחד בקרב הנשים והאנשים. סיכנו את האנשים שלנו למען האנשים כדי שלא יפחדו".

"ישראל חוששת מחיזבאללה - זו עבודה", אמר עוד נסראללה, "הסיבה היא שישראל חששה מהתגובות שיהיו בעקבות כך ומעימות גדול עם חיזבאללה. והראיה היא - כי במשך 15 שנה אנחנו שומעים רק איומים מישראל, אבל הם לא עשו דבר בשל החשש מההשלכות האפשריות של מלחמה. ההישג החשוב והאסטרטגי ביותר של מלחמת לבנון השנייה שלנו - הוא יצירת מאזן אימה וכללי עימות ששומרת על לבנון".

מוקדם יותר היום, מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי, העביר מסר לישראל בפגישה עם סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, המבקר בטהראן לרגל השבעת הנשיא החדש.

המפקד סלאמי הבהיר בשיחה, כי הוא מחכה שמדינת ישראל תעשה טעות מסוימת שתביא לצעד חריף של חיזבאללה: "הקרקע מוכנה לקריסת הישות הציונית, הצעד האחרון שעשינו בלבנון הראה לראש הממשלה בנט, כי הוא לא המחליט באזור והמשוואה של התגובה לא השתנתה".

תיעוד דרמטי: יירוטים בשמי רמת הגולן. צפו (צילום: דוד גיסין)

עוד הוסיף ואמר סלאמי: "ארגון חיזבאללה נולד והוקם בקרב הג'יהאד, והאויב הציוני מבין היטב את היקף ועומק כוחותיו, ולכן נמשיך לתמוך בחיזבאללה, שהוא אינו רק כוח צבאי אלא כלי חשוב עבור העולם בלבנון".

יצוין, כי במהלך השבת האחרונה, גשש צבאי ששהה בחופשה משפחתית בצפון, זיהה אדם חשוד שחצה את הגבול מישראל ללבנון.

על פי הודעת דובר צה"ל, הגשש הזעיק את כוחות הביטחון למקום - שתפסו את החשוד, אך אין חשש לאירוע ביטחוני - זאת נודע לאחר תחקורו של החשוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר