עונה להתקפות

מתן כהנא: רפורמת הכשרות - שיטת הרבנות

השר מתן כהנא עונה להתקפות הקשות נגד רפורמת הכשרות וטוען: "לא המצאתי שום דבר חדש - בסה"כ לקחתי את השיטה בה הרבנות כבר מאשרת כשרות כבר שנים" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר מתן כהנא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

השר לשירותי דת, מתן כהנא, עונה להתקפות הקשות נגד רפורמת הכשרות שלו וטוען: "מסתבר שלא המצאתי שום דבר חדש - בסה"כ לקחתי את השיטה בה הרבנות כבר מאשרת כשרות כבר שנים רבות".

כזכור, בשבוע שעבר פרמה מועצת הרבנות הראשית הודעה תקיפה נגד הרפורמה בכשרות, תוך פירוט הצדדים הבעייתים בה, והאשמת גורמים חסרי אחריות שנכשלו בניסיון להיכנס לרבנות הראשית. למכתב המלא, לחצו כאן.

לדברי השר כהנא, מאז שהתוכנית שלי לתיקון הליקויים החמורים במערך הכשרות עברה בממשלה שבוע שעבר, נשמעו נגדה טענות שונות כאשר המרכזית שבהן היא שאסור לאפשר לתאגידים עסקיים לתת כשרות, או בניסוח של מועצת הרבנות הראשית - 'פתיחת בזאר של גופים בעלי אינטרסים עסקיים שיעניקו כשרות... התוצאה היא אחת, הרס וחורבן הכשרות'".

"ובכן", טוען השר כהנא: "מסתבר שבתוכנית שלי אין שום חידוש. למה? כי זו בדיוק השיטה בה משתמשת הרבנות לאישור כשרות למזון מיובא מחו"ל. כל מוצרי המזון המיובאים מחו"ל מקבלים את הכשרות שלהם מתאגידי כשרות הפועלים (גם) למטרות רווח. ותבדקו, על כל המוצרים האלה כתוב שהם באישור הרבנות הראשית לישראל".

כהנא הוסיף כי: "בתוכנית שלי להבראת מערכת הכשרות, יוקמו תאגידי כשרות בישראל, עם רבנים ישראלים שנבחנו והוסמכו ע"י הרבנות הראשית לישראל. בנוסף, יוקם גוף פיקוח עם סמכויות נרחבות שיוודא שגופי הכשרות עושים את מלאכתם נאמנה. והכל כאן בארץ ולא במרחק אלפי ק"מ".

לסיום הדגיש השר לשירותי דת: "אף אחד לא אוהב שינויים. כשעלתה ההצעה לפתוח את אזורי הרישום לנישואין, מועצת הרבנות הראשית התנגדה באופן נחרץ. היום כולם מודים שזה היה מהלך מאוד מוצלח". יצוין כי גדולי ישראל והרבנים הראשיים מתנגדים גם בימים אלו לפתיחת אזורי הרישום תוך קביעה כי המהלך הוביל לנזק בתחום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר