סיפור לא שגרתי

המוכתר של עיסאוויה השיב לאחים החרדיים את האופניים

לשני ילדים חרדים מירושלים, נגנבו אופניים יקרות שהם אספו פרוטה לפרוטה כדי לרכוש אותם, גנבים ערביים גנבו אותם וליבם של הילדים נשבר, ראש העיר החליט לערב את המוכתר של עיסאוויה (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
האחים עם האופניים (צילום: באדיבות המצלם)

זהו סיפור לא שגרתי, על שני ילדים חרדים שנגנבו להם האופניים, ולאחר פעילות חובקת גבולות ושפות והתערבות של ראש עיריית ירושלים והמוכתר של עיסאוויה, האופניים הושבו להם בדרך נס.

הסיפור התרחש בשבוע שעבר בגבעה הצרפתית בירושלים. באחד הימים בשעה ארבע וחצי לפנות בוקר הגיעו גנבים לשכונה, וחתכו את שרשראות הברזל משני זוגות אופניים של של שני ילדים, אחים חרדיים תושבי השכונה. כשהם קמו בבוקר, חשכו עיניהם למראה שאריות הברזל שנותרו במקום שבו היו עד אתמול האופניים היקרות.

האחים עלו הביתה ובכו להוריהם.

אבי המשפחה מתאר ל'כיכר השבת' את השתלשלות המקרה: "לא מדובר בסתם אופניים. אומנם כל חפץ יקר לבעליו, ועל אחת כמה אופניים לילדים. אבל במקרה הזה מדובר באופניים יקרות ומקצועיות שעלו הרבה מאוד כסף. הילדים אספו אותו פרוטה לפרוטה, מאפיקומנים וממבצעים שונים, עד שהגיעו לילד ורכשו אותם בשמחה. הפעלנו את המצלמות של הגבעה הצרפתית, וראינו בבירור שני בני מיעוטים גונבים את האופניים ובורחים".

שני האחים השתמשו באופניים לרכיבה מקצועית במסגרתה יצאו פעמיים בשבוע לרכיבה של חמישה עשר ק"מ בליווי מורה מקצועי. משכך, ניתן לתאר את הצער הרב שאפף אותם באותו בוקר. השכנים והחברים ייעצו להם "להגיד קדיש", ולשכוח מהאופניים, אך הם לא אמרו נואש.

בדרך לא דרך, אחרי שעירבו כמה עסקנים, הצליחו להגיע לראש העיר משה ליאון. כששמע ליאון את פרטי המקרה, פנה ליועצו לענייני מזרח העיר מר אורי יקיר. הלה קיבל על עצמו למצוא את האופניים היקרות לילדים, ויהי מה. הוא פנה לכמה מוכתרים מהשכונות הסמוכות, ובעיקר מעיסאוויה, ואחרי כמה שעות של בירורים מפה לאוזן, הצליחו המוכתרים להגיע לגנבים, שהשיבו להם את האופניים בשלמותם.

עוד באותו יום, הגיע המוכתר לשכונת הגבעה הצרפתית וביקש לפגוש את הילדים. הללו שלא ידעו כלום מהנעשה מאחורי הקלעים, ירדו לרחוב עם ההורים, ולנגד עיניהם נגלו האופניים היקרות במלוא הדרם. הם קראו בקריאות שמחה, וחיבקו את המוכתר הנרגש.

ארכיון: גניבת אופניים מחרדי (צילום: באדיבות המצלם. עריכה: ארגון חוננו)

ראש העיר משה ליאון אומר ל'כיכר השבת': "אני מודה למר אורי יקיר ולמוכתר, ושמח לראות שבפעילות משותפת של יהודים וערבים, הצליחו לאתר את האופניים ולהשיבם לבעליהם. ירושלים הייתה תמיד ותמשיך להיות, סמל לדו קיום, ולאחווה בין העמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר