"סטירת לחי מצלצלת לרבנות"

רבה של בת ים: בורים שלא מבינים בכשרות שולחים חיצים

הגאון רבי אליהו בר שלום, רבה הראשי של בת ים, במתקפה חריפה נגד רפורמת הכשרות של השר מתן כהנא: "מנסים לקעקע את הרבנות הראשית. השקר כזה שקוף ונוראי" • צפו בדברים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דר וסחרת)

רבה הראשי של העיר בת ים, הגאון רבי אליהו בר שלום, יצא אמש (מוצ"ש) במתקפה חריפה נגד רפורמת הכשרות של השר לשירותי דת, מתן כהנא, שלדבריו מוביל להרס הכשרות במדינת ישראל. צפו בקטע מדבריו.

במסגרת השיעור המקדים לשיעור השבועי של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים, מתח הגר"א בר שלום ביקורת גם על הנציגים החרדים בכנסת: "אני מתפלא על חברי הכנסת החרדים שכשואלים אותם 'הרי אתם החרדים לא אוכלים הכשר של הרבנות אלא של בד"צים, הם מגמגמים".

הרב בר שלום התייחס למאבק שמנהל הראשון לציון הגר"י יוסף נגד הרפורמה: "התואר הזה של נשיא מועצת הרבנות הראשית כל כך משמועתי היום בימים העצובים האלה, שמנסים לקעקע את הרבנות הראשית לישראל, וה' יתברך שלח לנו את הרב שעומד בגבורה נגד מחרפים, נגד שולחי חיצים, נגד בורים שלא מבינים כשרות, לא מבינים, ונלחמים".

לדבריו: "קמה ממשלה חדשה והחליטה לתת לרבנות 'מתנה' לרגל מאה שנים לרבנות - סטירת לחי מצלצלת".

באשר לסעיף ששלושה רבנים בעלי כושר לרב עיר יוכלו להעניק כשרות בניגוד לעמדת מועצת הרבנות, אמר הגר"א בר שלום: "הסעיף הזה בנוי על זה שאנשים לא מבינים, הסעיף הזה אומר כך: אנחנו נותני לכל מי שרוצה לתת כשרות, את הרבנות אנחנו מכבדים, צריכים להרים את הרבנות, ולכן הרבנות יהיה המפקח על כל גופי הכשרות, והיה אם ארגון כשרות ירצה לתת כשרות לא לפי כללי הרבנות - למקום שמחלל שבת אז אנחנו נקים וועדה של שלושה רבני עיר שהם יתנו את הכשרות".

"שמעתם? אני לא בטוח עדיין שאתם נופלים מהכיסא", הוסיף רבה של בת ים: "סומכים על זה שהציבור לא מבין כלום, אני אגיד לכם את מה שאמרתי קצת יותר מהר - 'אנחנו מאוד מכבדים את הרבנות לכן אם יבוא מישהו ויעשה לא כמו הרבנות אנחנו נעזור לו, עכשיו כבר יותר הבנתם.. נגיד את זה קצת יותר מהר - 'אנחנו מאוד מכבדים את הרבנות, אנחנו מחכים מי ייתן בעיטה לרבנות - ניתן לו כסף".

"אני חוזר ואומר, השקר כזה שקוף ונוראי, הבד"צים הם חברות כלכליות, מה מעניין אותם?", תקף הרב.

לדבריו: "אני כואב לי הלב על חנות בלי הכשר, אני הולך מדבר איתם משדל אותם, אני רוצה שהעיר תהיה כשרה, זה מה שמעניין את רבני הערים ורני הערים לא מקבלים אגורה אחת אם יהיה הכשר או לא, ההכשר הכי נקי בעולם זה הכשר הרבנות, יש לי טובת הנאה אם יהיה הכשר או לא?".

הרב בר שלום טען כי: "באותה מידה אחרי הכשרות ילכו לגיור, 'היות ויש בעיות במערך הגיור הממלכתי - למה יש בעיות כי אנחנו יודעים שלא כל הגרים מקבלים עליהם עול תורה ומצוות ובלי עול תורה ומצוות הם לא גרים, לכן נעביר את זה לגופים פרטיים, גיור תמורת שלושת אלפים דולר, תמורת ארבעת אלפים, תמורת חמשת אלפים אז הגיור יעלה או ירד?".

"ועכשיו מוריי ורבותיי מה שהכי כואב לי,, הדגיש הרב בר שלום: "אם לא הייתי מתבייש היה צריך לבכות אבל אני מוסרט ומצולם. השלב הבא זה נישואין, יש פתגם שאני לא חושב שהוא יהודי - 'אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה'. יש לנו בחז"ל משהו דומה 'לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב', עומד אדם במדינת ישראל ורוצה לבדוק אם התכנית של הפרטת הכשרות טובה או לא שיבדוק מי בוכה וכואב לו ומי מוחה כפיים, תבדוק, לפי זה תוכל לדעת מהי התכנית הזאת.

"עומד אדם במדינת ישראל בלי בושה, במשרה מאוד גדולה, ואומר 'אני מחזק את ידי התכנית של הפרטת הכשרות החדשה, כל מהלך שנצליח להוציא את הרבנים ואת ההלכה מהחיים שלנו - יבורך, אנחנו מבקשים להמשיך את המהלך הזה בגיר ובנישואין, הם מבינים הם יודעים לקרוא תכנית, הם יודעים מה יש פה, תוציא את האריזה המרשרשת, 'ייעול, הפרטה, מחירים, ציבור', כל מיני מילים שחוץ ממה שהם שקר הם לא כלום, הם רק עטיפה".

"אתם יודעים איפה נמצא האינטרס?", תקף רבה של בת ים: "אוי כמה צריך לבכות, את כל הדת מוכנים למכור רק בשביל לסלול דרך לרב מסוים להיות הרב הראשי לישראל, את הכל מוכנים למכור שהכשרות תרד - והיא תרד, אני אומר לכם היא לא תעלה, תהיה כשרות נמוכה מאוד, והכשרות של החרדים המחיר ירקיע שחקים".

לדבריו: "אני סיפרתי לכם איך זה נראה, הבד"צים היום רוכבים על הפלטפורמות של הרבנות, אם אנחנו יוצאים מהתמונה והם יצטרכו לעשות את המלאכות, את כל הברורים והייבוא מחוץ לארץ לבד, המחיר של הכשרויות הטובות יעלה מאוד, ואז תפקידם של הרבנים לא יהיה לתת כשרות אלא רק להודיע - על זה תסמכו ועל זה לא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר