לא שרד את היגון

ניצול השואה נפטר מול קבר בנו - החייל הנופל

משה עציון ז"ל בן ה-88 שרד את תלאות השואה עלה לטהרן ולבסוף השתקע בארץ, אך לא הצליח להתגבר על נפילת בנו, רבש"ץ הקיבוץ זאביק ז"ל שנפל בעת מבצע צוק איתן (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
משה עציון ז"ל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מצמרר ניצול השואה בן ה-88 משה עציון, נפטר היום (ראשון) על קברו של בנו זאביק שנפל חלל בעת מילוי תפקידו כרבש"ץ היישוב נירים בזמן מבצע צוק איתן לפני כשש שנים.

משה עציון ז"ל שרד את תופת השואה ומאז נפילת בנו פעל ללא ליאות להנצחת מורשתו, הבוקר יצא מביתו שבקיבוץ נירים ולאחר כמה שעות שלא חזר ובתום חיפושים, נמצא בבית הקברות כשהוא ללא רוח חיים, מוטל על קברו של בנו זאביק.

לפני כשנה, פעלו בני משפחתו להוצאת ספר בשם "תמיד בדרך" שהנציח את מורשת חייו ואת התלאות אותן עבר בגבורה במלחמת עולם השנייה, עלייתו אל טהרן ולבסוף השתקעותו בארץ ונפילת בנו.

בקיבוץ נירים ספדו למשה: "משה עמד בגבורה לא רק בשכול אלא גם בנסיבות חייו כניצול שואה. מאז מותו של זאביק היה משה שקוע במאמץ אין סופי להיות ראוי למורשתו של זאביק כפי שהאמין וסיפר בעשרות מקומות ואירועים".

"עבור משה היה מותו של זאביק עוד מכה ועוד ניסיון שהגורל העמיד בפניו כחלק מתקומת העם היהודי בארצו, והוא היה נחוש לעמוד בכל בראש מורם. משה נסך בכולנו גאווה ואמונה שהכל אפשרי. משה היה דמות מוכרת, פעילה אהובה ומוערכת באשכול. סמל לערכי נתינה, אהבת אדם והארץ. המועצה משתתפת בצער המשפחה, רעייתו, בתו, כלתו והנכדים ושל כל קהילת נירים"

ניר שורמן, יו"ר ארגון הרבש"צים מבית הסתדרות לאומית ספד: "משה שהיה ניצול שואה שרד בגבורה את תופת הנאצים במלחמה הארורה. מותו של בנו זאביק היה עבורו קרע שלא ניתן לאיחוי והבוקר ייסוריו לא עמדו לו יותר. מורשתו שלו כחלק מתקומת העם והמדינה ומורשת בנו שעמד איתן למען ביטחון המולדת יישארו בליבנו לעד.

"מאות רבש"צים מכל רחבי ישראל מרכינים היום ראש בפני המשפחה האבלה. נמשיך אנחנו להציל חיים, למרות הכאב הנורא והמחיר שמשלמים אנחנו ובני משפחותינו".

הלוויתו של משה עציון ז״ל תתקיים מחר, יום שני, בשעה 18:30 בנירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר