חשש מווריאנט חדש

מטריף את הרופאים: מאות ילדים מתים מהנגיף באינדונזיה

מומחים מנסים לפצח את הסיבה למספר הילדים הרב שמת מהנגיף במדינה הדרום אסייתית; תסריט האימים שמפחיד את קהילת הרופאים העולמית הוא זן חדש ומקומי, קטלני לילדים (קורונה, בעולם)

שלמה מן | כיכר השבת |
קבירת מת מקורונה באינדונזיה (צילום: Shutterstock)

חשש באינדונזיה מזן קורונה מקומי שמסוכן לילדים. בשבועות האחרונים מתו במדינה הדרום מזרח אסייתית מאות ילדים צעירים, רבים מהם מתחת לגיל חמש, מנגיף הקורונה. הדבר הפך לתעלומה בקרב הרופאים במדינה. "אין לנו מושג למה זה קורה", צוטט ראש האגודה לרפואת ילדים באינדונזיה ד"ר אמאן בקטי פולונגן.

יש במדינה מי שמסבירים את התופעה במנהג מקומי מסורתי, בו מגיעים ילדים ומבוגרים לבקר אם יולדת ונוגעים ומרימים את הרך הנולד. לפי טענת מומחים המגע המוקדם הזה בין התינוק לילדים, עלול לגרום להם להעברת הנגיף. טענות נוספות שמנסות להסביר את התופעה הן שילדים באינדונזיה מצבם הגופני ירוד יותר וכן לחילופין שחדרי המיון עמוסים.

תיאור לדרמה במדינה, בצל תחלואת הילדים, העניק ד"ר אמאן בראיון לניו יורק טיימס, בו סיפר כי "ילדים ממתינים במסדרונות בתי החולים, במשך ימים, ללא טיפול, ומתים. כל המחלקות עמוסות בחולים מבוגרים ואין לנו לאן לקחת את הילדים".

יש לציין כי רוב תושבי אינדונזיה לא חוסנו לקורונה. לאחרונה החל להתפשט במדינה ובכלל ברחבי היבשת זן הדלתא, המדביק באופן מואץ, והוא הזן הדומיננטי אף בישראל. ההדבקה המסיבית הובילה לעלייה בתמותה מהקורונה, אולם רק באינדונזיה הובילה התחלואה לתמותה כה נרחבת בקרב ילדים.

ילדים באינדונזיה עם מסכות קורונה (צילום: Shutterstock)

שיעור המתים מקורונה בקרב ילדים באינדונזיה עומד על כמאה ילדים בשבוע. מספרים גבוהים בהרבה נרשמים בקרב הילדים החולים קשה. מדובר בכמות קונה יחסית בהשוואה למספר הכולל של תושבי המדינה. יחד עם זאת, ביחס לילדים במדינות אחרות מדובר בשיעור תחלואה קשה ותמותה שלא נראה כמותו.

מאז פרוץ הקורונה, מתו באינדונזיה כ-800 ילדים. יותר מחצי מהם מתו במהלך החודש האחרון. יש הטוענים כי המספרים האמתיים גבוהים הרבה יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר