הכי גבוה בארץ

אדומה בוהקת: נתוני תחלואה מדאיגים בכפר חב"ד

מוסדות ביישוב החסידי במרכז הארץ הודיעו כי לא יפתחו את הלימודים בצל התחלואה הגבוהה • 'כיכר' עם המספרים המלאים שמדאיגים את תושבי כפר חב"ד ואת השכונה החב"דית הגדולה בקריית מלאכי (בארץ)

מענדי קורטס | כיכר השבת |
כפר חב"ד ממעוף הציפור (צילום: שניאור שיף, אתר חב"ד COL)

בצמרת היישובים האדומים בישראל, במודל הרמזור של משרד הבריאות למדידת התחלואה בקורונה, מוצב גם הערב (ראשון) הישוב החרדי כפר חב"ד, בו מתגוררים למעלה מ-1000 משפחות של חסידי חב"ד.

ביישוב נכון להיום ישנם למעלה מ-200 חולי קורונה מאומתים. רובם, למעלה מ-70 אחוז, ילדים. מבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי אין חולים קשים בין המאומתים.

תחילתה של ההתפרצות המסיבית בכפר החסידי, כך נראה, מילדי מחנות הקיץ ששבו לבתיהם חולים. בכמה קעמפים מרכזיים של חב"ד אומתו חניכים לקורונה, והערכה היא כי הילדים הדביקו את בני משפחותיהם ובאמצעותם רבים נוספים מתושבי הכפר. גורמים בכפר מציינים כי הילדים שחזרו מקעמפים שאומתו בהם חולים נכנסו לבידוד.

בעקבות התחלואה הגבוהה, מספר מוסדות בכפר חב"ד הודיעו כי לא יפתחו את הלימודים כסדרם בראש חודש אלול. יש בכפר מי שאפילו דורשים סגירה גורפת של כל המוסדות, כולל גנים ומעונות בשל גל התחלואה בקרב הגילים הצעירים. היום התכנסה וועדת הקורונה של המועצה והחליטה כי במעונות היום, גני הילדים וכיתות א'- ד' (כולל) יתקיימו הלימודים כרגיל, אולם בכיתות ה' עד ח' יתקיימו הלימודים רק "מרחוק".

במקביל, ראש מועצת 'שדות דן', דוד יפרח, שבתחומה שוכן כפר חב"ד, פרסם הודעה לתושבים ובה ביקש "לחדד את הנחיות הקורונה ולבקש מכולם למלא אותן כדי לשמור על בריאות הציבור".

במקום השני בישראל, בסולם רמזור משרד הבריאות, שוכן היישוב קריית מלאכי, בו קיימת שכונה גדולה של חסידי חב"ד, נחלת הר חב"ד, גם בה ההתפרצות גדולה. כמו בכפר חב"ד, גם בקריית מלאכי המספרים הגבוהים הם ככל הנראה מהידבקות ילדים במחנות הקיץ.

"במהלך הימים האחרונים אני מקבל פניות רבות מאנשים אשר נמצאים בביתם וצריכים ציוד רפואי על מנת להתמודד עם הקורונה בבית, מבלי שיצטרכו להתאשפז בבית הרפואה", כתב היום חיים שטיינר, מעסקני השכונה הוותיקים, לתושבים. "הקורונה כאן, ובגדול ואנו נמצאים בעיצומה של התפרצות גדולה מאוד בשכונה. אין זה הזמן לחשבונות וחישובים שונים, למה זה קרה ומי חסין יותר ומי חסין פחות. המציאות היא קשה ואם לא נעצור מיד וניכנס ל'משטר קורונה' מהר מאוד נגיע ל"ע למצבים קשים מאוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר